خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری:

تردد زائران خارجی تنها از مرز شلمچه میسر است

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۲۴۶

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی با تمام توان در خدمت زائران اباعبدالله خواهد بود، گفت: به هیچ عنوان اجازه تردد به افراد فاقد مدارک لازم داده نخواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین اشتری" در جلسه مشترک امنیتی، انتظامی و قرارگاه رسانه‌ای اربعین با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر منطقه ایثارگر مهران اظهار داشت: جا دارد از مسئولان همه دستگاه‌های متولی در تردد زائران و تأمین امنیت آنان به ویژه استاندار، اعضای شورای تأمین، امام جمعه و همه کسانی که دلسوزانه برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم عظیم زحمت می کشند تشکر کنم.

وی عنوان کرد: شاید در این کنگره عظیم بیشترین مسئولیت را نیروی انتظامی بر عهده دارد ولی مطمئنا بدون همکاری سایر دستگاه ها نمی توانیم به خوبی خدمتگزاری به زائران را انجام دهیم.

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی به هیچ عنوان اجازه تردد به افراد فاقد مدارک قانونی را نخواهد داد، افزود: مقام معظم رهبری نیز همواره بر این موضوع تأکید کردند که افراد برای زیارت حرم حضرت اباعبدالله(ع) باید مدارک لازم خروج از کشور را داشته باشند.

وی اضافه کرد: این موضوع شاید موجبات ناراحتی برخی افرادی را که می خواهند به صورت غیرمجاز از کشور خارج شوند فراهم کند اما برای ما اجرای قانون اولویت دارد.

سردار اشتری در ادامه گفت: افراد غیرمجازی که می خواهند از کشور بدون مدارک خارج شوند حق سایر افرادی را که با مدارک قانونی قصد زیارت دارند ضایع می کنند. پلیس به شدت مانع تردد افراد بدون مدارک قانونی خواهد بود و هیچ سفارشی خارج از چارچوب قانون را نیز در این خصوص نخواهد پذیرفت.

فرمانده ناجا به آموزش های لازم به مأموران مستقر در مرزها اعم از یگان ویژه، راهور، انتظامی، مرزبانی و سایر قسمت های دخیل در تردد زوار اشاره کرد و اظهار داشت: از مدت ها پیش آموزش های لازم به این افراد در خصوص برخورد با زائران داده شده است.

وی بر لزوم هماهنگی بین همه موکب ها و ایستگاه های صلواتی تأکید کرد و گفت: قطعا هماهنگی و تعامل بین این عزیزان می تواند موجبات آرامش و نظم را برای زائران به همراه داشته باشد.

فرمانده ناجا با تأکید بر تعامل بیشتر بین همه دستگاه ها اظهار داشت: مراقبت از زائران و تأمین امنیت آنها برای ما از اولویت ها محسوب می شود و امیدواریم همانند سال های گذشته که این اقدامات موجب شد حادثه ای رخ ندهد امسال نیز با همکاری میان ارتش، سپاه، بسیج، اطلاعات، دستگاه قضائی و دیگر دستگاه ها و استفاده حداکثری از ظرفیت ها حادثه ای رخ ندهد.

سردار اشتری به کنترل زائران از استان های همجوار اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات ویژه ای با همت پلیس پیشگیری ناجا فراهم شده تا همه زائران دارای مدارک به سهولت عبور کنند و سایر افراد فاقد مجوز از همان ابتدای مسیر و یا استان های همجوار برگردند.

وی به  پروتکل و قرارداد فی مابین با طرف عراقی اشاره کرد و اظهار داشت: همانند سال های گذشته زوار خارجی باید از مرز شلمچه برای زیارت مشرف شوند و در صورتی که تغییری در این تصمیم میان مسئولان ایرانی و عراقی گرفته شود اطلاع رسانی های لازم صورت خواهد گرفت.

سردار اشتری به تردد بیش از ۵۰ درصد زائران از مرز مهران اشاره و اظهار داشت: این حجم تردد می طلبد همکاری بیشتری میان زائران با مأموران راهور صورت بگیرد تا خدایی نکرده برای زائران حادثه ترافیکی اتفاق نیفتد.

فرمانده ناجا بر لزوم مدیریت پارکینگ ها به صورت  مناسبت تر از گذشته تأکید کرد و گفت: مردم باید خودروهای خود را در مکان های امن که دارای مجوز است پارک کنند.

سردار اشتری در خاتمه با تأکید بر اینکه زائران حتما گذرنامه  و ویزای خود را از مکان های مجاز تهیه کنند، اظهار داشت: امیدواریم با رعایت کامل قوانین و مقررات امسال نیز با تصویری باشکوه از راهپیمایی بزرگ اربعین برای جهان اسلام و خصوصا ایران اسلامی به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز