خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۱۲۵

معاون فنی و عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: بیش از دو هزار نفر در قالب مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی کربلا به نجف و در شهرهای زیارتی و در مرز مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاهین فتحی، معاون فنی و عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در کمیته هماهنگی ویژه اربعین با ارائه آماری از ماموریت‌های انجام شده این سازمان در شش ماهه نخست سال جاری گفت: در شش ماهه ابتدایی سال جاری کل ماموریت‌های ترافیکی برون شهری سازمان امداد و نجات 12 هزار و 876 ماموریت بوده است که نسبت به سال شش درصد افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: در این عملیات‌ها بیش از 10 هزار و 285 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند که نسبت به سال گذشته در این حوزه نیز با پنج درصد افزایش مواجه بودیم.

معاون فنی و عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به رهاسازی خودرو در سوانح ترافیکی گفت: 2284 عملیات رهاسازی خودرو انجام شده است و بیش از 3600 مصدوم نیز در این عملیات‌ها رهاسازی شده‌اند.

فتحی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در سفر اربعین تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در خصوص سفر اربعین اقدامات درمانی و امدادی را در کشور عراق بر عهده دارد.همچنین بیش از دو هزار نفر در قالب مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی کربلا به نجف و در شهرهای زیارتی و در مرز مستقر هستند.

وی با اشاره به شروع تردد زائران اربعین ادامه داد: به دلیل اینکه تردد زائران زودتر از سال گذشته آغاز شده است ما نیز 6 روز زودتر طرح عملیاتی خود را در جاده ها آغاز کردیم. در حال حاضر نیز 4 قرارگاه مرزی سازمان امداد و نجات در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چزابه فعال هستند البته مرز خسروی هنوز نهایی نشده است.

معاون فنی و عملیات سازمان امداد ونجات از افزایش پستهای موقت این سازمان در محورهای مواصلاتی این 4 استان خبرداد و گفت: عملیات سازمان امدادو نجات از 7/21 آغاز و تا 8/11 ادامه دارد.477 پایگاه بین شهری به طور صددرصد در حال آماده باش هستند همچنین 118 دستگاه آمبولانس در مسیرهای مواصلاتی مستقر هستند. همچنین 32 آمبولانس و 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس به عراق اعزام شدند و 4 فروند بالگرد نیز در مرزها مستقر هستند.همچنین تعدادی خودروی نجات مجهز به سیستم رهاسازی خودرو به این سه استان اعزام شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز