خبرگزاری کار ایران

از سوی رئیس سازمان پزشکی قانونی:

استان‌های رکورددار بیشترین و کمترین کشته در سوانح جاده‌ای اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۰۷۴

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در پنج ماهه امسال بیشترین کشته‌ها را در استان‌های فارس، تهران، کرمان، اصفهان بوده است و کمترین کشته‌ها نیز متعلق به استان‌های ایلام، اردبیل و خراسان جنوبی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین با اشاره به آمار جان باختگان حوادث ترافیکی در پنج ماهه نخست سال جاری گفت: در فروردین ماه امسال 12.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش جان باختگان را داشتیم، اما این آمار در اردیبهشت ماه سه درصد کاهش داشت. همچنین درماه‌های بعدی یعنی تیر و مرداد نیز با کاهش جان باختگان حوادث جاده‌ای مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه در کل 1.7 درصد نسبت به سال گذشته طی پنج ماهه سال جاری افزایش جان باختگان را در جاده‌های کشور داشتیم گفت: طی مردادماه امسال 1566 نفر در تصادفات  کشته شدند که نسبت به مرداد سال گذشته 1.1 درصد کاهش جان‌باختگان را شاهد بودیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تشریح کرد: طی پنج ماهه امسال بر اساس رقم مطلق که در آن افزایش خودروها و جمعیت را در نظر نگرفتیم 7062 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند و همان طور که گفتم این رقم نسبت به سال قبلی 1.7 درصد افزایش داشته است.

شجاعی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین آمار کشته‌شدگان جاده‌ای در پنج ماهه نخست سال جاری داشتند یادآور شد: در پنج ماهه امسال بیشترین کشته‌ها را در استان‌های فارس، تهران، کرمان، اصفهان بوده است و کمترین کشته‌ها نیز متعلق به استان‌های ایلام، اردبیل و خراسان جنوبی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز