خبرگزاری کار ایران

دستگیری متخلفان زنده‌‌گیری پرندگان شکاری کمیاب و در حال انقراض

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۷۶۷

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از دستگیری متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری کمیاب و در حال انقراض در گشت و پایش ماموران یگان حفاظت استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، نقی میرزاکریمی گفت: روز گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست  استان تهران در اجرای طرح برخورد با متخلفان شکار و زنده گیری پرندگان شکاری کمیاب و در حال انقراض، در حاشیه رود خانه شور شهرستان ری با دو نفر متخلف که در کومه نشینی با ادوات خاص صید پرندگان شکاری مستقر بودند، برخورد کرده و سریعا جهت دستگیری آنان وارد عمل شده و از آنها دو عدد پرنده شکاری دلیجه و دو عدد قمری کشف و ضبط نمودند.

وی افزود: این متخلفان، پرنده های شکاری با ارزش و در حال انقراض مانند بحری، بالابان و شاهین را زنده گیری و از طریق استان های جنوبی به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق و با قیمتهای نجومی به فروش می رسانند.

میرزاکریمی با اشاره به اینکه در قوانین شکار و صید بالاترین مجازات مربوط به زنده گیری پرندگان شکاری است، گفت: برابر تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون شکار و صید، هرکس مبادرت به زنده گیری،شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری از قبیل شاهین، بحری، بالابان ، دلیجه کند علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در ماده 13 قانون به مدت 3 سال، به جزای نقدی از 60 تا 120 میلیون ریال محکوم خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه حتی اگر پرنده های شکاری با ارزش و کمیاب به صورت زنده از متخلفان کشف شود به دلیل اینکه در حین صید به آنها آسیب جدی وارد می شود و قابلیت بازگشت به طبیعت را نخواهند داشت مشمول ضرر و زیان خواهد شد ، اظهار داشت:  بر اساس مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان هر عدد دلیجه ۲۰۰ میلیون ریال و برای پرندگانی به مانند بالابان و بحری ۶۰۰ میلیون ریال تعیین گردیده است.

میرزاکریمی در پایان  از مردم و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده تخلفات زیست‌محیطی و شکار و صید موضوع را  از طریق شماره 77359564 ، سامانه تلفنی ۱۵۴۰  و سامانه پیامکی 50004044 اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز