خبرگزاری کار ایران

به مناسبت پیاده‌روی اربعین صورت می‌گیرد:

استقرار ۸۷ پایگاه امداد و نجات در استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۷۴۰

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از استقرار ۸۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری در استان‌های معین و در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی خبر داد و گفت: ۱۲ هزار و ۹۳۶ نفر ارائه خدمات می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی سلیمی (رییس سازمان امداد و نجات) با اشاره به اینکه امسال تفاوتی در افزایش ۶ روزه ارائه خدمات خواهیم داشت، گفت: این طرح که از دو روز قبل آغاز شده است تا ۱۱ آبان ادامه خواهد داشت.

 وی با اعلام اینکه اقدامات سازمان امداد و نجات در داخل کشور ازجمله فعال‌سازی ستاد در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در سازمان امداد و نجات است، افزود: هماهنگی برای ایجاد چهار قرارگاه مرزی اربعین حسینی در مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی ادامه دارد. همچنین استقرار نمایندگان سازمان امداد و نجات در قرارگاه‌های پایانه مرزی و حضور یک نفر به عنوان نماینده سازمان امداد و نجات در ستاد ملی اربعین ازجمله خدمات سازمان هلال احمر است.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: اعزام و در حالت آماده نگه داشتن تجهیزات مورد نیاز به قرارگاه‌ها با هماهنگی سازمان امداد و نجات انجام شده. استقرار یک دستگاه آمبولانس آماده عملیات در قرارگاه‌های مرزی، استقرار ۴ دستگاه خودروی ارتباط تیپ یک در قرارگاه‌ها و استقرار ۴ فروند بالگرد در قرارگاه‌های مرزی خسروی مهران شلمچه و چزابه نیز از دیگر اقدامات سازمان امداد و نجات در داخل کشور است.

سلیمی با اشاره به آمادگی کامل ۴۷۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور جهت پوشش امدادی زائرین، گفت: ۸۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری استان‌های معین در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی نیز مستقر هستند. ۸۷ پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و سیار نیز در استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه فعال شده‌اند. همچنین ۱۲ هزار و ۹۳۶ نفر ارائه خدمات می‌دهند که ۹ هزار و ۴۷۱ نفر در داخل کشور و ۳ هزار و ۴۶۵ نفر در خارج از کشور استقرار دارند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از وجود ۸ دستگاه آمبولانس، ۲۰ دستگاه موتورلانس و ۴۲ دستگاه خودروی نجات و عملیاتی خبر داد و افزود: ۷ دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات و ۴ فروند بالگرد نیز در مرزهای داخلی حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز