خبرگزاری کار ایران

امدادرسانی به ٩٢٠٠ نفر در ٦ استان سیل‌زده/توزیع ٣٩٠٠ کیلوگرم اقلام امدادی در مناطق آسیب دیده

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۰۷۰

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ٩٢٠٠ نفر در ٦استان کشور خبر داد.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات امدادرسانی به سیل‌زدگان گفت: ٦استان اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و یزد و ٣٩ شهرستان متاثر سیل و آب‌گرفتگی هستند.

وی با اشاره به امدادرسانی به ١٥٦ شهر و روستا تصریح کرد: در این عملیات‌ها به ٩٢٠٠ نفر امدادرسانی شده و اسکان اضطراری برای ٣٢٧ نفر در مساجد و پایگاه‌های امداد و نجات فراهم شده است همچنین ١٤٣ نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به آمار فوت‌شدگان در سیل اخیر در استان‌‌های شمالی کشور خاطرنشان کرد: ٨ نفر بر اثر سیل و صاعقه جان خود را از دست داده و تاکنون نیز ١٢ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند همچنین خدمات سرپایی به ٩ مصدوم ارائه شده است.

سلیمی با بیان اینکه از ٧٠١ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفته است تصریح کرد: ١٢٣ دستگاه خودروی گرفتار شده در مسیر سیلاب رهاسازی شده و از ١٨٢ دستگاه پمپ موتور و لجن‌کش نیز در این عملیات‌ها استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ٢٥٠ تیم عملیاتی شامل ١١٦٢ نفر در این عملیات‌ها حضور داشتند خاطرنشان کرد: از یک فروند بالگرد برای انتقال ٣٩٠٠ کیلوگرم اقلام امدادی به مناطق آسیب دیده مازندران استفاده شده و ٢٧٠٠تخته پتو، ١٢٠٠تخته موکت، ١٠٨ست شست‌شو، ٣٦٠شعله والور و فانوس، ٦٦٠ثوب البسه، ١٩٧٠کیلوگرم نایلون، ٢٧٧٠بطری آب معدنی، ٤١٠٠قوطی کنسروجات، ١٤٥٠٠قرص نان، ١٣٧٥کیلوگرم حبوبات، ٢٩٨٠کیلوگرم برنج، ‌١٣٦٠ کیلوگرم قند و شکر، ٦٦٠کیلوگرم روغن، ٣٣٠کیلوگرم خرما توزیع شده است.

به گفته سلیمی امدادرسانی در گیلان و مازندران همچنان ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز