خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

فضای مدارس باید شاداب‌تر شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۷۱۴

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید در مدرسه با طبیعت انس بگیرند، اما متاسفانه از این موضوع بی‌بهره‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ویژه برنامه پاسداشت روز جهانی کودک با شعار "آینده را باید ساخت" با حضور سید محمد بطحایی، وزیر محترم آموزش و پرورش و فاضل نظری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح امروز در سالن شهید بهنام برگزار شد.

سید محمد بطحایی در این برنامه با تبریک به روز کودک و هفته ملی کودک عنوان کرد: روز کودک و بزرگداشت هفته ملی کودک بهانه خوبی است برای اینکه یک بار دیگر مسایل کودکان را مورد بررسی قرار دهیم و موانعی که بر سر راه تربیت و تعلیم کودکان است را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: جا دارد امروز از کودکانی که در مناطق جنگی و در کشورهایی که مورد تعرض قرار گرفتند و باظلم دشمنان به خاک و خون کشیده شدند مثل کودکان فلسطینی و یمنی یاد کنیم و امیدوار باشیم این کودکان نیز روزی مثل کودکان کشور خودمان با نشاط و شادمانی زندگی را به سر ببرند.

او با اشاره به نقش کودکی در شخصیت بزرگسالی گفت: بذر شخصیت بزرگسالی در کودکانی کاشته می شود و در دوره کودکی است که شخصیت بزرگسالی شکل می گیرد. ضمن اینکه کودکان در سه محیط خانواده، جمع همسالان و مدرسه بزرگ می‌شوند و تاثیر گرفته از آنان هستند.

وزیر آموزش با بیان نقش خانواده در تربیت کودکان تاکید کرد: بچه ها در خانواده به سرعت از رفتار اعضای خانواده استفاده و الگو برداری می‌کنند؛ بچه‌ها در خانواده عصبانی شدن، کنترل خشم و مهربانی کردن را می آموزند. اولین محیطی که بچه های ما مهارت های مورد نیاز خود را تمرین می کنند خانواده است و ما در همان کودکی هم نشانه این الگوها را می‌بینیم.

او افزود: در مدرسه به ویژه در دوران ابتدایی باید محیط های یادگیری را سرزنده تر و شاداب تر بسازیم بچه ها در مدرسه باید بازی کردن را بیاموزند و درکنار بازی کردن آموزش ببینند.این یکی از مشکلات ما در مدارس امروز است. محیط های مدرسه باید نزدیکی بیشتری با محیط زندگی داشته باشد. به عنوان مثال باید یکی از کلاسهای مدرسه ها باغچه باشد و دانش آموزان ما باید در مدرسه با طبیعت انس بگیرند اما مدرسه ها از این مساله بی بهره اند.

وی ادامه داد: بچه های ما باید کودکی کردن را در مدرسه تمرین کنند اما خیلی وقت ها توقع هایی که بزرگسالان از بچه ها دارند همان الگو هایی است که خودشان انتظار داشتند در بزرگسالی داشته باشند به همین دلیل است که شیطنت کوکان را ناهنجاری تلقی می‌کنند.برخی انتظار دارند بچه ها مثل یک بزرگسال رفتار کنند و این شروع یک خطای تربیتی است و به مراتب باعث ایجاد یک محیط خشک می شود.

بطحایی اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم موانع مدرسه خصوصا در آموزش ابتدایی برداشته شود همچنین سعی داریم تعاملی با خانواده داشته باشیم که این تعامل شرط اصلی موفقیت ما خواهد بود. امیدواریم محیط مدرسه را به محیط سرزنده، با نشاط و خاطره انگیزی برای کودکان تبدیل کنیم و به سمتی بریم که آموزش و پرورش ما عامل موثری در ساختن و تربیت بچه ها باشد.

او با اشاره به نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون گام های موثری را برای تربیت کودکان برداشته است و امیدواریم این مدل کوچک الگویی برای مدارس ما جهت آموزش و تربیت کودکان باشد.

در ادامه این برنامه از تمبر پستی هفته ملی کودک رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز