خبرگزاری کار ایران

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد:

اعزام گروه‌های سیار به استان‌های مرزی برای ارائه خدمات سجلی به متقاضیان

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۷۲۴

اداره کل روابط عمومی و همکاری‌هابی بین‌الملل سازمان ثبت احوال کشور در واکنش به گزارش منتشره در خبرگزاری ایلنا در تاریخ سوم مهرماه درباره وضعیت زندگی مردم در روستاهای سیستان با عنوان «اینجا نه آب داریم نه هوا» توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، توضیحات اداره کل روابط عمومی و همکاری‌هابی بین‌الملل سازمان ثبت احوال کشور به این شرح است: موضوع شناسنامه از جمله وظایف ذاتی سازمان ثبت احوال کشور به شمار می‌رود. با این وجود در خصوص ساکنین محترم برخی از روستاهای مرزی در مجاورت مرز مشترک با کشور افغانستان و کلاً سر حدات کشور عزیزمان ایران، رسالت سازمان در پاسداری از شناسه‌های هویتی هم‌میهنان و مرزهای هویتی نیز حتما باید مورد عنایت ویژه قرار گیرد.امروزه و با اهتمام به عمل آمده در چارچوب ضوابط قانونی و پوشش ۹۹ درصدی ثبت ولادت، موضوع فقدان شناسنامه عملا مطرح نیست و تمام افراد حقیقی که مدعی نسب ایرانی هستند، با ارائه مدارک مثبته و در اسرع زمان پس از بررسی لازم تعیین وضعیت شده و در صورت احراز تابعیت ایرانی، بلافاصله از اسناد هویتی مربوطه و امتیازات آن برخوردار می‌شوند. در نتیجه چنانچه هنوز فردی شناسنامه‌اش را دریافت نکرده است، یا مراجعه‌ای به این سازمان نداشته، یا اظهاراتش در قالب حقوقی در حال بررسی است (که تعداد بسیار محدودی در این زمره قرار دارند) و یا موضوع درخواستش بررسی شده و شرایط قانونی لازم برای ایشان احراز نشده است.

در همین راستا سازمان ثبت احوال کشور به منظور تسهیل دسترسی هم‌میهنان به خدمات سجلی خصوصا در مناطق محروم مبادرت به اعزام گروه‌های سیار و نیز توسعه ادارات در سطح استان‌های مرزی نموده است تا حتی‌المقدور تسهیلات لازم به متقاضیان محترم ارائه گردد.

در انتها خاطرنشان می‌سازد سازمان ثبت احوال کشور در انجام خدمت‌رسانی خود متعهد و محدود به ضوابط قانونی است و هرگونه تغییر در روند انجام امور منوط به تکوین مصوبات جدید قانونی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز