خبرگزاری کار ایران

هشدار سازمان پزشکی قانونی استان تهران در مورد گازگرفتگی با گاز CO

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۷۹۹

سازمان پزشکی قانونی استان تهران با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل، ادارات و اماکن تجاری نسبت به افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی با گاز CO هشدار داد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در سال گذشته ۱۹۱ نفر و در پنج ماهه اول امسال ۳۶ نفر در استان تهران به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخته‌اند که نسبت به پنج ماه سال گذشته که ۴۹ مورد بوده، ۲۷ درصد کاهش داشته است. 

استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است.

برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله‌‌‌‌‌ای متوسل نشوید و چنانچه شهروندان درخصوص اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند و در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش‌‌‌دار حتما دودکش‌‌‌ها کاملا بررسی شوند. معمولا مسدود بودن دودکش‌‌های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می‌شود.

باتوجه به اینکه گاز CO بدون بو و طعم است، فرد متوجه گاز مونواکسید کربن نمی‌‌‌‌‌شود و این امر باعث می‌‌‌شود فرد علائمی نظیر سردرد، تهوع، سرفه‌‌‌خشک، احساس ناخوشی و در مجموع علائم سرماخوردگی که بدون تب و در کودکان تهوع و استفراغ و حالت گیجی و خواب‌‌آلودگی و در برخی موارد با افت سطح هوشیاری و تشنج همراه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز