خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران:

برنامه پنج‌ساله سوم فردا به شورای شهر تهران ارائه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۷۴۱

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران از ارائه لایحه برنامه پنج‌ساله سوم شهر تهران به شورای شهر در جلسه روز سه‌شنبه این شورا خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الله میرزایی با اشاره به اینکه برنامه پنج‌ساله سوم شهر تهران، روز سه‌شنبه به اعضای شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می‌شود، گفت: این برنامه در قالب ۹۱ حکم پیشنهادی در ۱۱ فصل به همراه یک پیوست از طرح و پروژه‌های قابل اجرا در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ تدوین شده که در صورت تصویب نهایی در شورای اسلامی شهر تهران، مبنای عمل شهرداری در سال‌های پیش رو خواهد بود.

وی ادامه داد: همراه با این برنامه، بیش از ۳۰ سند به‌عنوان اسناد پشتیبان برنامه با محوریت آینده‌نگری، مالیه شهرداری، آسیب‌شناسی برنامه دوم، فقر شهری، حکمروایی و توسعه‌محله محور به اعضای شورا تقدیم می‌شود تا در جریان پشتوانه پژوهشی و مطالعاتی برنامه سوم نیز قرار بگیرند.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با اشاره به اینکه در این برنامه، آینده‌نگری با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی پیش‌رو، بسیار حائز اهمیت بود، اظهار داشت: یکی از مهمترین اسناد پشتیبانی که در برنامه تهیه شده، سند آینده‌نگری شهر تهران در افق ۱۴۱۰ است که با توجه به پیش‌بینی‌ها صورت گرفته، بتوانیم، اهداف و جهت حرکت برنامه‌ها را به درستی تبیین و اجرایی کنیم.

میرزایی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ نفر از خبرگان، نخبگان و اساتید دانشگاه در قالب ۱۷ کارگروه تخصصی در روند تدوین این برنامه مشارکت داشته‌اند، تصریح کرد: برای تدوین برنامه سوم شهر تهران، بیش از  ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ نفر – ساعت کار مشارکتی و کارشناسی صورت گرفته تا این برنامه به این شکل، فردا تقدیم شورای شهر تهران شود.

به گفته معاون شهردار تهران، این برنامه در مقایسه با برنامه دوم که ۱۶۸ حکم داشت، عملیاتی‌تر و منسجم‌تر تدوین شده است.

وی با تاکید بر این که شهر تهران به عنوان پایتخت ایران با چالش‌های متعددی مواجه است، خاطرنشان کرد: جایگاه تهران به لحاظ شاخص‌های جهانی، وضعیت مناسبی نیست و زیست‌پذیری تهران باید ارتقا پیدا کند که بر همین اساس، برنامه سوم، با تاکید بر شعار «شهر زیست‌پذیر، شهروند مشارکت‌پذیر» طراحی و تدوین شده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران، برنامه پنج‌ساله سوم شهر تهران را بسیار مهم قلمداد کرد و ابراز داشت: شهر تهران در حال گذر به سوی یک شهر مدرن و جهانی است و در این رهگذر، باید الزامات یک شهر مدرن، هوشمند، زیست‌پذیر و مطابق با استانداردهای جهانی در آن لحاظ شود که برای همین هم، در احکام برنامه سوم، به این موضوعات توجه ویژه‌ای شده است.

میرزایی بر ضرورت تداوم نقد این برنامه از سوی نخبگان تاکید و بیان کرد: در زمان بررسی برنامه در شورای شهر هم نخبگان می‌توانند نظرات و نقدهای سازنده خود به محتوای برنامه را هم به شورای شهر و هم معاونت برنامه‌ریزی شهرداری منتقل کنند، تا در جهت هرچه پربارتر شدن این برنامه تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز