خبرگزاری کار ایران

خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا:

طرح "خانه خبرنگار" در قالب لایحه تهران 1400

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۴۷۹

عضو شورای شهر با بیان اینکه شهرداری در حال آماده سازی طرح تهران 1400 است، از پیشنهاد ایجاد خانه خبرنگار در قالب این طرح خبر داد.

ناهید خداکرمی (عضو شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: در حال حاضر طرح تهران 1400 در شورا به تصویب رسیده و شهرداری مشغول آماده کردن این لایحه است. براساس این لایحه می‌توانیم پروژه‌های فراوانی در قالب برندسازى پتانسیل‌هاى مختلف شهر تهران تعریف کنیم و یکی از پیشنهادات طرح خانه خبرنگاران بود و من به این فکر افتادم که می‌توان این پروژه را در قالب لایحه تهران 1400 تهیه کرد.

وی با اشاره به نمونه‌های مشابهى که وجود دارد، گفت: در حال حاضر مکان‌هایی تحت عنوان خانه معلم، خانه هنرمندان و ... وجود دارد. خانه خبرنگاران نیز می‌تواند محلی برای گفت‌وگو در خصوص مسایل خبرنگاری، همانند استقرار تشکل‌های صنفی و سازمانى خبرنگاری و غیره باشد. همچنین این خانه می‌تواند تبدیل به یک آکادمی برای آموزش و مهارت آموزشى و تبادل تجربیات حرفه خبرنگاری باشد تا خبرنگاران را در حوزه‌های مختلف توانمند کنند و حتى قابلیت موزه مشاهیر خبرنگار ومرکز اسناد خبرنگارى را نیز دارا خواهد بود.

خداکرمی با تاکید بر اینکه این طرح کماکان در مرحله ایده است، افزود: خود خبرنگاران و اهالی رسانه می‌توانند روی این طرح کار کنند تا شاید بتوانیم در قالب یک پروژه مدیریت شهری آن را به ثمر برسانیم.

عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا جزئیات آن مشخص است یا خیر، افزود: خود خبرنگاران و انجمن‌های صنفی باید روی این موضوع کار کنند. یکی از پروژه‌های رویداد 1400 را در حوزه رسانه می‌تواند خانه خبرنگار باشد. با افتتاح خانه خبرنگار می‌توانیم یکی از اهداف شورا را در حوزه رسانه به ثمر برسانیم.

وی ادامه داد: شاید شورا و شهرداری بتوانند با اختصاص مکانى برای خانه خبرنگار کمک کنند تا مرکزى با طرح جامع و استاندارد در اختیار خبرنگاران و جامعه خبری قرار گیرد تا بتواند کاری ماندگار از شورای پنجم برای خبرنگاران باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز