خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

چاره‌ای جز برخورد با توطئه‌ها نداریم/صبر نمی‌کنیم تا ناامنی به خانه‌ها و کارخانه‌ها راه یابد

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۲۹۱

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کشور در حال حاضر با یک جنگ بزرگ اقتصادی و جنگ بزرگ روانی مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سردار سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم دانش آموختگی دانشگاه نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان یکی از ارکان اقتدار کشور مسئولیت خطیر و سنگینی بر عهده دارد، گفت: نیروی انتظامی در همه ابعاد مسئولیت اجتماعی و تمامی صحنه جغرافیایی این سرزمین در ابعاد مختلف مسئولیت‌های سنگینی در برقراری نظم و امنیت و آرامش دارد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی همچنان که باید نمایش دهنده اقتدار نظام بوده و حافظ امنیت کشور باشد باید با مردم رئوف و مهربان و دوست و غمخوار باشد که هست و این مهم باید روز به روز توسعه پیدا کند. مردم نیز نیروی انتظامی و مراکز نیروی انتظامی را ملجا و پناهگاه خود دانسته و هر گاه به مشکلی برمی‌خورند با آسودگی و اطمینان به این مراکز مراجعه کنند و به سرعت مشکلشان حل شود و خوشبختانه چنین هم است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: خاطیان، مجرمان و بدخواهان باید نیروی انتظامی را به عنوان واحد قاهره حکومت اسلامی دانسته و از آن حساب ببرند و بدانند که اگر قصد بر هم زدن نظم و آرامش و امنیت جامعه را جامعه داشته باشند، قبل از ورود به صحنه،  نیروی انتظامی وارد صحنه خواهد شد و در صورت وقوع جرم در اسرع وقت و برابر قانون با جرم مقابله خواهد کرد. نیروی انتظامی در فرهنگ سازی و آگاه‌سازی آحاد جامعه نسبت به وظایف اجتماعی‌شان در قبال امنیت  و انضباط اجتماعی مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد. مشاوره به مردم و آموزش عمومی مردم در ابعاد مختلف از وظایف نیروی انتظامی است.

سردار باقری با بیان اینکه سالم نگه داشتن جامعه و ارتقای سلامت روانی، فرهنگی، اعتقادی و ظاهری جامعه وظیفه نیروی انتظامی است، تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر در بخشی از جامعه جزو واجبات است آحاد مردم به نحوی و بخش‌های حاکمیتی و از جمله نیروی انتظامی مسئولیت مستقیم و سنگینی در این فریضه الهی دارد و در این راه از شماتت نادان‌ها یا بدخواهان هراسی ندارد. مرزبانی نیروی انتظامی مسئولیت اصلی حفاظت از مرزها را بر عهده دارد و خوشبختانه کشور ما دارای مرزهای طولانی و با تنوع اقلیمی متفاوت و همچنین مسائل، تهدیدات و فرصت‌های بی‌شمار است و ملت ایران برابر قانون حراست از این مرزها را به نیروی انتظامی و مرزبانی ناجا سپرده است.

او تصریح کرد: مرزبانی بحمدالله در سال‌های اخیر چه از جهت کمی و چه کیفی وهمچنین  آ‌مادگی‌ها رو به توسعه و اقتدار است و همچنان که هست باید روز به روز بیش از گذشته مرزهای امن، آرام و فرصت آفرین برای فعالان اقتصادی و هر کسی که در بخش دولتی و خصوصی در این مرزها رفت و آمد و فعالیت دارند، داشته باشیم و مرزنشینان و آحاد ملت باید احساس آرامش از جانب مرزها داشته و این از مسئولیت‌های مرزبانی است.

وی ادامه داد: واحد مسئول و اصلی در برقراری آرامش در هنگامی که مواردی از التهابات اجتماعی پیش می‌آید باز نیروی انتظامی است که مسئولیت خطیری بر عهده دارد در دوره‌هایی که بعضا اتفاقاتی از این جهت افتاده نیروی انتظامی آمادگی، توانایی و کارآمدی خود را نشان داده است و روز به روز این توانایی در حال توسعه است. واحدهای انتظامی، امداد و یگان ویژه در اوج آمادگی باید آماده حفظ آرامش و امنیت کشور باشند.

او با بیان اینکه در صورتی که به هر علتی التهاباتی پیش بیاید نیروی انتظامی باید با بصیرت و آگاه‌سازی مردم را مطلع کنند، ادامه داد: نیروی انتظامی باید مردم را آگاه کند که راه پیشبرد مقاصد و خواسته‌هایشان مذاکره و گفت‌وگو و بیان خواسته‌هایشان به طریق آرام است و جداسازی میان مردم و با عده بسیار اندکی که ممکن است قصد بدخواهی داشته باشد را انجام داده و با این دسته قلیل باید برابر قانون و با رعایت موازین برخورد کنیم و اجازه ایجاد ناآرامی برای مردم و برای فعالیت‌های کشور داده نشود.

وی با اشاره به سایر مسئولیت‌های نیروی انتظامی بیان کرد: حضور روحانیت در جای‌جای نیروی انتظامی نعمت بزرگی است و به عنوان یک بازوی مقتدر و آگاه در کنار نیروی انتظامی از آن استفاده می‌کنیم و با هم کار را پیش ببریم و همچنین واحدهای حفاظت اطلاعات به عنوان بازوی صیانتی نیروی انتظامی در جای جای یگان‌ها و مناطق مسئولیتی و ماموریتی نیروی انتظامی است و به شما حداکثر کمک را خواهند کرد که با چشم بینا نیروی انتظامی را نسبت به مسائل آگاه ‌کرده و دام‌هایی را که ممکن است در مسیر شما پهن شده باشد را مورد شناسایی و آگاه‌سازی قرار دهند و اجازه آسیب به سازمان را ندهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مساله اشراف اطلاعاتی، شناسایی جرم‌های نوین و حرکت به سمت فناوری‌ها و دانش‌های نوینی که جرائم جدیدی را رو به روی جامعه قرار می‌دهد از وظایف سنگینی است که بر عهده نیروی انتظامی است و بحمدالله دانشگاه نیروی انتظامی امین در این خصوص به خوبی توانسته دانش‌های نوین را کسب و در اختیار دانشجویان قرار دهد.

وی ادامه داد: باید سعی کنید همواره دانش‌های نوین را آموخته و یک گام از آن کسانی که می‌خواهند با استفاده از دانش‌های نوین جرائمی را در جامعه انجام دهند جلوتر باشید و بتوانید مسئولیت خود را به خوبی انجام دهید این وظیفه ما است که نیروی انتظامی را به عنوان یک نیروی خدوم، زحمت‌کش، توانا و آگاه با حداکثر توان پشتیبانی کنیم تا بتواند توان خود را روز به روز افزایش داده و آمادگی خود را بالا برده و بتواند نظم و آرامش را در جامعه پایدار کند.

او با تاکید بر اینکه خداوند نعمت بزرگی به ما داده که کشور ما در منطقه ناآرام غرب آسیا امن‌ترین و آ‌رام‌ترین کشور است گفت: چه بسا که کشورمان باتوجه به شاخص‌های جهانی جزو چند کشور معدود، آرام و امن در سراسر جهان است و این در کنار سایر عوامل جزو افتخارات نیروی انتظامی است که چنین حرکتی را انجام می‌دهد. نیروی انتظامی با جان و خون خود پای امنیت وآرامش ایستاده است روح شهادت در نیروی انتظامی جریان داشته و در هر ماه بر اثر تلاش دشمنان با وجود اینکه نیروی انتظامی با درایت عمل می‌کند اما در صحنه مقابله با ناامنی شهدایی را تقدیم می‌کند.

رئیس کل ستاد مسلح با بیان اینکه کشور ما در حال حاضر با یک جنگ بزرگ اقتصادی و جنگ بزرگ روانی مواجه است گفت: در این نبرد نیز نیروی انتظامی و نیروهای مسلح مسئولیت بسیار سنگینی را بر عهده دارند نیروهای دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و وزارت دفاع به عنوان پشتیبان نیروهای مسلح مسئولیت دفاع در برابر تهدیدات نظامی را از این کشور بر عهده دارند و نیروی انتظامی مسئولیت برقراری امنیت و انضباط و آرامش را عهده دار است.

وی ادامه داد: این نعمت بزرگ مقدمه واجب و ضروری برای هر فعالیت توسعه‌ای و هر فعالیت‌ اقتصادی، اجتماعی و حتی دینی و مذهبی در کشور ما و در هر جای جهان است. خدا را شاکریم تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و ایثار نیروهای این کشور بحمدالله در مقابل تهدیدات و در پاسخ دندان شکن به دشمنان این کشور نیروهای مسلح ذره‌ای کوتاهی نداشته و همه اندیشمندان جهان اذعان دارند که ایران به عنوان کشور دارنده بیشترین تهدید در جهان آرام‌ترین و امن‌ترین کشور است و این برکتی است که خداوند به این ملت داده است. ما در تمام زمینه‌ها در کنار مسئولان دولت و مسئولان نظام هستیم و از قوه مجریه و دولت، قوه قضائیه و قوه مقننه پشتیبانی می‌کنیم و کمک می‌کنیم تا بتواند در پیروی از تدابیر مقام معظم رهبری مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند و کشور را به سمت توسعه بهتر، اقتصادی شکوفاتر و رفاه و آرامش بیشتر برای مردم سوق دهند.

سردار باقری با اشاره به تحولات منطقه خاطرنشان کرد: در منطقه‌ای هستیم که ناآرام است و این ناآرامی عمدتا وارداتی بوده و توسط آمریکا و همپیمانانش در منطقه اجرا می‌شود. بهانه آنها برای ماندن در این منطقه ناامن کردن اینجا و ناامن نگه داشتن این منطقه است تا بتوانند در این منطقه باقی مانده و منافع ملت‌ها را غارت کنند.

وی ادامه داد: در اخبار آشکار می‌بینیم که سالانه چقدر به این منطقه سلاح فروخته می‌شود و وقتی تعقیب می‌کنیم همه جهان شاهد است که گروه‌های تروریستی را با یک بازو ایجاد کرده و با بازوی دیگر ادعا می کنند می‌خواهند با آنها بجنگند و این ناآرامی موجبات حضور نامشروع آنها را فراهم می‌کند. جمهوری اسلامی ایران به لطف خدا در آرامش منطقه تاثیر و سهم اساسی و بی‌بدیل دارد و مقامات مسئول در کشورهای سوریه و عراق و مانند آن که از ما دعوت کردند تا حداقل در مستشاری در آن مناطق به آنها کمک کنیم قدرشناس این ملت رزمنده و ایثارگری هستند که در آنجا حضور دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ده‌ها طرح توسط آمریکا و همپیمانانش طراحی و در منطقه اجرا شد، اما به لطف پروردگار هیچ کدام به نتیجه نرسید، یکی از این توطئه‌ها تبدیل بخشی از کشورهای همسایه ما به عنوان پایگاهی برای ناامن‌سازی مرزها و کشور ما بوده است و ملت ما و جهان شاهد بودند که برخورد نظام مقتدر جمهوری اسلامی با مراکز فساد و ایجاد ناامنی علیه مرزهای ما چگونه است. اتفاقی که در روزهای اخیر با قدرت تمام صورت گرفت اتفاق کوچکی نبود. اتفاق موشکی بخشی از این برنامه بود و بخش بزرگ‌تر آن قدرت تدبیر و اطلاعاتی، طراحی، هماهنگی فرماندهی و ارتباط و در نهایت قدرت تمام کننده موشکی بود که چنین حادثه بزرگی را رقم زد.

وی تاکید کرد: در اینجا اعلام می‌کنم که چنانچه چنین توطئه‌هایی ادامه پیدا کند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ساکت نمی‌نشینند. اتمام حجت می‌کنیم صبر می‌کنیم و تذکر می‌دهیم پیغام می‌دهیم اما اگر توطئه‌ها ادامه پیدا کند چاره‌ای جز برخورد نداریم. این حق طبیعی هر ملتی است و بر اساس منشور ملل متحد دفاع از خود به عنوان یکی از اصول ملل متحد پذیرفته شده و تمام جهان پای آن را امضا کرده‌اند و ما از خودمان دفاع می‌کنیم و صبر نمی‌کنیم که ناامنی به داخل خانه‌های مردم ما بیاید و ناامنی به کارخانه‌ها و مراکز توسعه‌ای ما بیاید و ما بخواهیم با انفعال برخورد کنیم، خیر ما نیروی مسلح و نظام فعال هستیم و با ریشه توطئه‌ها برخورد می‌کنیم.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز