خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

اقلیم کردستان باید باقی‌مانده تروریست‌ها را به ایران تحویل دهد

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۲۵۷

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اقلیم کردستان باید باقی‌مانده تروریست‌ها را تحویل جمهوری اسلامی ایران بدهد، چرا که اینها مجرم هستند و اگر نمی‌توانند آنها را به ما تحویل دهند، باید از کشورشان اخراج کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در خصوص اتفاقات اخیر در اقلیم کردستان عراق و تحرکات گروه‌های تروریستی گفت: مسئولان کردستان و حزب منحله دموکرات عراق در سال 75 متعهد شدند که در ایران عملیات انجام ندهند، متاسفانه از سال گذشته این عهد شکسته شد و به تحریک آمریکا و برخی از کشورهای منطقه عملیات‌های مختلفی انجام شد که این برای ما قابل تحمل نبود.

وی ادامه داد: اقلیم کردستان تلاش کرد که از فعالیت‌های آنها در ایران ممانعت کند، اما به دلیل اینکه گروهک‌های تروریستی توسط دیگران تحریک می‌شدند، از این امر نافرمانی کردند و این موضوع برای ما قابل تحمل نبود، دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان نباید اجازه دهند که در آنجا مقرهایی ایجاد شود تا علیه کشور همسایه ناامنی ایجاد کنند.

سردار باقری تاکید کرد: اگر واقعیت را بخواهید اقلیم کردستان باید باقی‌مانده اینها را تحویل جمهوری اسلامی ایران بدهد، چرا که اینها مجرم هستند و اگر نمی‌توانند آنها را به ما تحویل دهند باید از کشورشان اخراج کنند و ما پای این موضوع ایستاده‌ایم و اگر اتفاقات ناهمساز ادامه پیدا کند، اتفاقی که درباره تهاجم به مرکز اینها افتاد و مجرمان و فرماندهان مجرم آنها به سزای اعمالشان رسیدند، می‌تواند تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: این حق دفاع از خود است و ملت ایران از حق خود به موقع استفاده می‌کند و نباید این ناامنی‌ها ادامه پیدا کند و انشاالله که این عملیات درسی باشد برای آنها تا این امر تکرار نشود و ما ناامنی در کردستان نداشته باشیم.

رئیس کل ستاد مسلح در پاسخ به این سوال که آیا از نظر نظامی به همه اهدافی که طراحی شده بود، رسیدیم؟ گفت: به لطف پروردگار کار اطلاعاتی، طراحی صحیح و فرماندهی صحنه و عملیات موشکی کاملا دقیق پیش رفته و به همه اهداف رسیدیم و اینکه از این فاصله موشک به محل جلسه اصابت کند، اتفاقی نیست و این قدرت ملت ایران است و انشاالله نیازی به تکرار این گونه کارها نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز