خبرگزاری کار ایران

توکلی به ایلنا خبر داد:

نتایج کنکور سراسری ساعت ۱۸ امروز اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۲۸۴

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: نتایج کنکور سراسری سال ۱۳۹۷ ساعت ۶ امروز (سه‌شنبه ۲۰ شهریور) ماه سال ۹۷ اعلام می‌شود.

حسین توکلی (مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده فهرست اسامی تعداد ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ۱۸ امروز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که از تعداد ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر پذیرفته‌شدگان نهایی تعداد ۲۳۴ هزار و ۸۳۸ نفر زن و ۱۷۸ هزار و ۵۱۵ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: همچنین از تعداد ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر پذیرفته شدگان نهایی، ۱۹۰ هزار و ۵۲۷ نفر در رشته‌های تحصیلی باآزمون و تعداد ۲۱۸ هزار و ۸۲۶ نفر در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفا براساس سوابق تحصیلی صورت گرفته، پذیرفته شده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: از تعداد ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر پذیرفته شدگان نهایی تعداد ۱۰۱هزار و ۳۴۹ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تعداد ۱۶۷هزار و ۷۸۵ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، تعداد ۱۱۵ هزار و ۹۱۸ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۱۰ هزار و ۳۴۷نفر در گروه آزمایشی هنر و ۱۳ هزارو ۹۵۴ نفر هم در گروه زبان‌های خارجی پذیرفته شدند.

توکلی در پایان تاکید کرد: کلیه پذیرفته‌شدگان مذکور ضرورت دارد بر اساس مندرجلات اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی آنان بر روی سایت سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد، برای ثبت نام در رشته قبولی به دانشگاه یا محل قبولی خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز