خبرگزاری کار ایران

توضیحات معاون شهردار تهران درخصوص برگزاری شانزدهمین نمایشگاه عطر سیب

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۱۱۱

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران درخصوص برگزاری شانزدهمین نمایشگاه عطر سیب توضیحاتی را ارائه و تاکید کرد: متاسفانه مبلغ اندکی که طی سالیان گذشته به هیأت تعلق می‌‌‌گرفت چنان در بین افکارعمومی تبلیغ می‌‌شد که تصور عموم مردم جامعه بر این بود که گویی مبلغ کلانی در اختیار هیأت قرار می‌‌‌گرفته در حالی که به نوعی می‌‌توان گفت در حق این نهادهای مردمی جفا صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، ولی‌الله شجاع پوریان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه عطر سیب گفت: امسال علاوه بر ارائه اجناس اصلی از سوی فروشگاه شهروند با تخفیف 10 تا 59 درصدی، سایر اقلام مورد نیاز از هیأت مذهبی، مساجد و تکایا با تخفیف 30 تا 40 درصدی عرضه می شود.

وی از حماسه عاشورا به عنوان میراث غنی و معنوی بزرگ در اختیار مسلمانان یاد کرد و اظهار داشت: محرم و صفر تریبون بزرگ و رایگانی را طی فرصت دو ماهه در اختیار مسئولان مذهبی و فرهنگی کشور قرار می‌‌‌‌دهد که برای ترویج فرهنگ عاشورایی، نیازهای جامعه امروز و آرمان‌‌های انقلاب اسلامی فرهنگ‌‌سازی کنند.

معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه عطر سیب تصریح کرد: این نمایشگاه با سابقه 15 ساله از سوی شهرداری تهران برگزار شده که از کمک‌‌‌های یک میلیارد تومانی در سال نخست برگزاری، به سه و نهایت هفت میلیارد تومان در سال 96 رسیده است و 25 هزار هیات مذهبی، مسجد، هیأت دانشجویی و دانش‌‌‌آموزی و تکایا در سال گذشته از بن‌‌‌های این نمایشگاه برخوردار بوده‌اند.

شجاع پوریان ادامه داد: مدیریت شهری جدید در سال گذشته به دلیل پیش‌‌‌بینی بودجه و مصوبه آن در شورای چهارم این نمایشگاه را برگزار کرد اما امسال به دلیل ریل‌‌گذاری‌‌های جدید شورای شهر پنجم و انقباض بودجه ای پیش‌‌بینی‌‌شده کاهش بودجه سال 97 و به ویژه کاهش 25 درصدی اعتبارات قانون برنامه بودجه امسال برای معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، شرایط متفاوت شد.

وی با اشاره به حذف عنوان نمایشگاه عطر سیب در لایحه بودجه امسال خاطرنشان کرد: قرار شد این برنامه‌ها با عنوان جدید کمک به برگزاری آیین‌‌‌های عاشورایی و اربعین، با مبلغ دو میلیارد و 360 میلیون تومان جایگزین شود که در مقایسه با سال گذشته، یک سوم کاهش اعتبار داشته است.

معاون شهردار تهران به شرایط دوگانه مواجهه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری با نمایشگاه عطر سیب اشاره کرد و ابراز داشت: از یک سو با کاهش یک سومی اعتبارات مواجه شدیم و شورای شهر نیز به عنوان قانونگذار و ناظر ما، با برگزاری نمایشگاه عطر سیب به سبک و سیاق و اعتبارات سال گذشته موافق نبود؛ از سوی دیگر اعتبار دو میلیارد و 360 میلیون تومانی به مجموع برنامه‌‌های ماه محرم و اربعین ما اختصاص یافته است که باید برای برنامه‌‌‌های عاشورایی در مناطق، در قالب خیمه‌‌های معرفت، تعزیه و... هزینه شود.

شجاع پوریان افزود: اگر قرار بود مبلغ مذکور را در قالب بن یا کمک نقدی به هیأت اهدا کنیم به هر هیات بین 100 تا 450 هزار تومان اختصاص می‌‌‌یافت که با توجه به افزایش تورم و نرخ کنونی اقلام، رقم ناچیزی بودکه نوعی بی‌‌‌حرمتی به هیأت مذهبی و تکایا قلمداد می‌‌شد و به دور از تکریم این بخش‌‌های مذهبی جامعه بود.

وی با انتقاد از شیوه برگزاری نمایشگاه در سال‌های گذشته و بازتاب اجتماعی آن در سطح جامعه بیان کرد: متاسفانه مبلغ اندکی که طی سالیان گذشته به هیأت تعلق می‌‌‌گرفت چنان در بین افکارعمومی تبلیغ می‌‌شد که تصور عموم مردم جامعه بر این بود که گویی مبلغ کلانی در اختیار هیأت قرار می‌‌‌گرفته در حالی که به نوعی می‌‌توان گفت در حق این نهادهای مردمی جفا صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران بی‌‌عدالتی در توزیع بن‌‌ها و عدم تفاوت بین محلات برخوردار و محروم پایتخت، محدود کردن استقلال هیأت و عدم وجود امکان نظارت دقیق را دیگر اشکالات نمایشگاه عطر سیب در سال‌های گذشته برشمرد.

6.5 میلیارد تومان خرید آزاد مردم از نمایشگاه پارسال

شجاع پوریان با اعلام فروش 12 میلیارد تومانی این نمایشگاه در سال گذشته یادآور شد: پنج و نیم میلیارد تومان از این رقم به بن‌‌های اهدایی اختصاص یافته بود و شش و نیم میلیارد تومان نیز میزان خرید آزاد مردم از این نمایشگاه بوده است.

وی با اشاره به مسائل و آسیب‌‌شناسی‌‌های صورت گرفته در خصوص عطرسیب عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم که بنا به دستور شهردار محترم تهران نمایشگاه عطر سیب را در راستای مساعدت و حمایت از هیأت مذهبی، حسینیه‌‌ها، مساجد و تکایا و با سبک و سیاق جدید برگزار کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تغییر مکانیزم اجرایی شانزدهمین نمایشگاه عطر سیب خبر داد و گفت: ما امسال از غرفه‌‌داران ووردی و اجاره غرفه دریافت نکرده‌‌ایم که این رقم می‌‌توانست 500 میلیون تومان درآمد برای شهرداری تهران به همراه داشته باشد و در عین حال از تولیدکنندگان انبوه و عرضه‌‌کنندگان اقلام خواستیم حداکثر 30 تا 40 درصد تخفیف برای اقلام این نمایشگاه درنظر بگیرند.

کاهش یک سومی هزینه‌های برپایی نمایشگاه

شجاع پوریان با اشاره به هزینه‌‌‌کرد حدود 700 میلیون تومان برای برگزاری نمایشگاه عطر سیب، اظهار داشت: خوشبختانه امسال علیرغم افزایش قیمت‌‌ها توانستیم هزینه‌‌های زیرساخت برپایی نمایشگاه را یک سوم کاهش دهیم.

وی حضور متفاوت شرکت شهروند در نمایشگاه عطر سیب را از مزایای نمایشگاه امسال برشمرد و تصریح کرد: شرکت شهروند در مساحتی بالغ بر هزار متر مربع (که نسبت به سال گذشته 10 برابر افزایش داشته است) اقلام خود را از 10 تا 59 درصد تخفیف و بدون سود عرضه کرده است؛ به ویژه اقلام اصلی خوراکی مصرف هیات‌‌ها چون گوشت، برنج و روغن با قیمت تنظیم بازار به صورت ثابت عرضه می‌شود.

فروش روزانه 250 میلیون تومانی فروشگاه شهروند در نمایشگاه

شجاع پوریان از مراجعه روزانه سه هزار نفر به نمایشگاه شانزدهم عطرسیب خبر داد و خاطرنشان کرد: فروش روزانه 250 میلیون تومانی فروشگاه شهروند در این نمایشگاه نشانگر استقبال مردمی از نمایشگاه امسال است.

وی مراجعه و خرید هیأت واقعی و نیازمند، ارائه تخفیف‌‌‌های ویژه به هیأت و حذف مبالغ ناچیز بن به آنان را از دیگر محاسن برگزاری نمایشگاه شانزدهم عطر سیب برشمرد و ابراز داشت: به عنوان نمونه هیاتی که دو تا سه میلیون از نمایشگاه خرید می‌‌‌کند از تخفیف 400 تا 700 هزار تومانی برخوردار خواهد شد.

اجرای ویژه برنامه‌‌های فرهنگی در بوستان ولایت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام عرضه محصولات در چهار بخش فرهنگی و تبلیغاتی، تجهیزات صوتی - الکترونیکی، برقی - صنعتی و موادغذایی - آشپزخانه‌ای، در این نمایشگاه، بیان کرد: نمایندگان هیأت، حسینیه‌‌ها و مساجد پایتخت می‌‌توانند با مراجعه به این نمایشگاه از محصولات فرهنگی، مذهبی، تبلیغی و ترویجی تجهیزات و امکانات سخت‌‌افزاری، پشتیبانی و تدارکاتی، موادغذایی و محصولات ارگانیک و پذیرایی، تجهیزات صنعتی و آشپزخانه‌‌ای، صوتی، برقی و الکتریکی و... با قیمت مناسب بهره‌‌مند شوند.

شجاع پوریان با اشاره به بخش ویژه فرهنگی نمایشگاه عطر سیب یادآور شد: در این بخش علاوه بر اجرای برنامه‌‌های آئینی، محصولات فرهنگی هنری شامل کتاب، نرم‌افزار، پرچم، بیرق، کتیبه، انواع تابلوهای هنری، طراحی انواع نمادهای عاشورا و محرم و محصولات ویژه اربعین عرضه می‌شود.

شجاع پوریان، ارائه محصولات متنوع با کیفیت و ارزان قیمت به تشکل‌‌های مذهبی به صورت متمرکز و در یک مکان و کاهش هزینه‌‌های هیات‌‌ها و کاهش ترددهای غیرضروری در سطح شهر برای خرید و کمک به کاهش بار ترافیک شهر را از دیگر محاسن برگزاری نمایشگاه عطر سیب برشمرد.

به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، شانزدهمین نمایشگاه عطر سیب در آستانه ماه محرم در بوستان ولایت با حضور 54 بخش از مجموعه اصناف، بیش از پنج هزار قلم کالای مورد نیاز هیات‌‌‌های مذهبی را در فضایی بالغ بر هشت هزار متر و در سالن‌‌های 95 هزار متری عرضه می‌کند و پذیرای شهروندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز