خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته تنقیح شورای شهر تهران به ایلناخبر داد:

تخلف "شرکت جهان" در خرید و فروش تراکم شهر تهران/ به جای برگزاری مزایده املاک، تراکم فروشی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۱۰۸

رئیس کمیته تنقیح شورای اسلامی شهر تهران درباره فعالیت‌های شرکت جهان که یکی از زیر مجموعه‌های شهرداری است، گفت: یکی از ابهاماتی که درباره عملکرد این شرکت وجود دارد، دخالت آن در فروش تراکم در شهر تهران بوده است به نحوی که از طریق ارتباطاتی که در شهرداری دارند با مبالغ پایین، تراکم را خریداری و با قیمت بالاتر به متقاضیان فروخته‌اند.

ولی‌الله شجاع پوریان، عضو و رئیس کمیته تنقیح شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تخلفات بانک شهر گفت: در این باره باید نهادهای نظارتی پاسخگو باشند، اما بالاخره باید جلوی این ضرر را گرفت. سهامداران عمده بانک شهر، شهرداری تهران، شهرداری مشهد، شهرداری قم و چند کلانشهر دیگر هستند که سال 87 فعالیت خود را ذیل یک موسسه مالی و اعتباری آغاز کردند و بعد از چند ماه فعالیت در سال 88 مجوز تبدیل به بانک را دریافت کردند. ابهاماتی درباره برخی فعالیت‌ها وجود دارد، اما اخلاق و قانون حکم می‌کند مراجع قانونی به این موارد ورود کنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های شرکت جهان که یکی از زیر مجموعه‌های شهرداری است، گفت: بنیاد شهید و مجموعه شهرداری از سهامداران اصلی شرکت جهان هستند، البته گفته می‌شود؛ شهرداری تهران ارتباطی با این شرکت ندارد، اما بانک شهر به نمایندگی از شهرداری تهران سهم بنیاد شهید را نیز خریداری کرده، چرا که یکی از سهام‌داران اصلی بانک شهر شهرداری تهران است.

شجاع پوریان ادامه داد: از همین رو  شهرداری نمی‌تواند، منکر ارتباط با شرکت جهان شود. وظیفه این شرکت برگزاری مزایده املاک شهرداری تهران بوده و متاسفانه ابهامات متعددی درباره عملکرد این شرکت وجود دارد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: یکی از ابهاماتی که درباره عملکرد این شرکت وجود دارد، دخالت آن در فروش تراکم در شهر تهران بوده است به نحوی که از طریق ارتباطاتی که در شهرداری دارند با مبالغ پایین، تراکم را خریداری و با قیمت بالاتر به متقاضیان فروخته‌اند.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل ضعف مکانیسم نظارت در شورا و عدم همراهی هیات رییسه، پیگیری چنین موضوعاتی به دلیل در اقلیت بودن اصلاح طلبان در شورای چهارم به نتیجه نمی‌رسید؛ اما امیدواریم نهادهای نظارتی به صورت جدی به این قضایا ورود کنند و چنانچه تخلفی در آن صورت گرفته به اطلاع عموم برسانند.

شجاع پوریان خاطرنشان کرد: به طور قطع اگر جدیت و نیتی برای شفاف‌سازی عملکرد شهردار تهران در این دوازده سال وجود داشت، امروز شاهد کاندیداتوری آقای قالیباف برای تصاحب پست ریاست‌جمهوری نبودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز