خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم خبر داد:

انعقاد پروژه‌ با وزارت نفت برای اکتشاف و فعالیت‌های دانشگاهی پیشرفته

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۱۶

وزیر علوم گفت: با وزارت نفت پروژه‌های زیادی را در جهت اکتشاف و فعالیت‌های دانشگاهی پیشرفته منعقد کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری سراسر کشور بیان کرد: در یک سال گذشته با مسئولان مختلف نشست های زیادی داشتیم و بعضا هم به نتایج خوبی رسیدیم، اما نه من و نه همکارانم راضی نبودیم و قانع نشدیم و لازم می‌دانیم که این تلاش ها را ادامه دهیم.امیدواریم در این راستا بتوانیم بیشتر در خدمت نظام باشیم.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده توسط وزارت علوم  ادامه داد: در حوزه پژوهش سعی کردیم، رویکرد گسترده تری در سطح جامعه در حوزه مهارت افزایی و اشتغال داشته باشیم. همچنین در بحث ارتقای اعضای هیات علمی در صدد این هستیم رشد و تغییرات داشته باشیم و تا شروع سال تحصیلی جدید این تغییرات به همکاران منتقل شود.

منصوری گفت: با وزارت نفت پروژه های زیادی را در جهت اکتشاف و فعالیت های دانشگاهی پیشرفته منعقد کردیم. همچنین با سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این زمینه وارد مراودات شدیم.

وزیر علوم اضافه کرد: در حال حاضر 43 پارک علم و فناوری داریم که آنها را به سمت پرورش ایده های نو و فناورانه پیش می بریم. دانشگاه ها و پارک ها نزدیک 1 تا 3 مرکز رشد دارند و در راستای حمایت از شرکت ها کارهای مناسبی را انجام می دهند. همچنین بیش از 4 هزار شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت است.

او افزود: در حوزه پژوهش، زمینه‌های مختلف علمی را حمایت می کنیم، به حوزه روابط بین الملل و حفظ ارتباطات بین المللی توجه و سعی می کنیم این جایگاه را حفظ کنیم. همچنین بحث سازماندهی آموزش عالی را در دستور کار داریم، علاوه بر این توسعه کمی نیاز به چاره سازی دارد و در برخی موارد استاندارد کافی را  ندارد.

وزیر علوم افزود: بیش از 2800 واحد آموزشی در کشور داشتیم که در شرایط فعلی به بیش از 2000 واحد رسیده است، به شدت برروی این بحث تمرکز می کنیم، اقدامات لازم در راستای بازنگری دروس و سرفصل ها در راستای ماموریت گرایی دانشگاه ها در سطح دانشگاها، منطقه و کشور صورت گرفته است.

 او در پایان بیان کرد: اینکه دانش آموخته دانشگاه ها در حوزه اشتغال موفق نبودند به حق نیست، شاید بخشی مربوط به شرایط اجتماعی و اقتصادی باشد اما بخشی دیگر مربوط به این است که برای خود کار پیدا کنند و دیگران را نیز به کار گیرند، یعنی کارآفرین باشند. کارگاه ها باید در دانشگاه در زمینه مباحث کارآفرینی و آشنایی با بازار کار تشکیل شده است.با تمامی مشکلاتی که وجود داشت، سال گذشته مجموع دانشگاه ها را فعال تر کرده ایم و در حال حاضر امادگی ورود به سال تحصیلی جدید به خوبی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز