خبرگزاری کار ایران

با حضور ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی؛

نمایشگاه بین‌المللی مادر، نوزاد و کودک آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۶۳۱

نمایشگاه بین‌المللی مادر، نوزاد و کودک با حضور ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ایلنا، نهمین نمایشگاه بین‌المللی مادر، نوزاد و کودک با حضور معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده و معاون رئیس سازمان بهزیستی در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز شد.

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه این نمایشگاه گفت: توجه به استانداردسازی و سیاستگذاری کلان در محصولات، کالا و خدمات دوستدار خانواده و کودک را دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد که اگرچه برخی از تولیدکنندگان در شرایط جدید با مشکلاتی در زمینه تهیه مواد اولیه مواجه شدند و نیاز به توجه ویژه دولت دارند اما بسیار شرایط امیدوارکننده است.

معاون رئیس‌جمهور در رابطه با برخی کمبودهای موجود در زمینه پوشاک نوزادان گفت: به طور حتم وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه اقدام خواهد کرد.

فرید،‌ معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در حاشیه این نمایشگاه اظهار داشت: مردم باید بدانند کودک‌‌آزاری جرم عمومی است و نیازی به شاکی خصوصی ندارد، هر کسی که نسبت به این اتفاق و موضوع آگاهی پیدا کرد باید به مراجع ذی صلاح خبر دهد.

این نمایشگاه با حضور ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی آغاز به کار کرده است. در این نمایشگاه گروه‌های مردم نهاد، سازمان‌های غیردولتی حامی مادر و کودک، مهدکودک‌ها و مراکز آموزشی مربوط به کودکان، شرکت‌های خدماتی مربوط به نگهداری و پرستاری از کودک و نوزاد و نشریات، کتاب‌ها و تمام خدمات اطلاعاتی مادران و کودکان حضور دارند.

هدف از برگزاری نمایشگاه اطلاع‌رسانی و معرفی آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها در زمینه‌های رشد و نگهداری کودک، ایمنی، هوش و استعداد، آموزش و سرگرمی‌های فکری، پوشاک کودک و مادر، روانشناسی کودک و مادر، مراکز خدمات درمانی و همچنین حمایت از کالای ایرانی و مرتبط با نمایشگاه و سایر صنایع و خدمات مرتبط با موضوع مادر و کودک، حمایت از صادرات محصولات ایرانی و توسعه و افزایش صادرات غیر نفتی است.­

فضایی به‌عنوان شهر بازی نیز در این نمایشگاه بین برای استفاده کودکان بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. همچین تست بینایی‌سنجی، غربال گری اوتیسم و مشاوره و روان‌شناسی کودکان و خانواده از دیگر فعالیت‌های جانبی در این نمایشگاه است.

برپایی غرفه‌های ویژه برای معاینه رایگان کودکان و نوزادان، معاینه جسمی، بینایی‌سنجی و چشم پزشکی، تست هوش و دیگر مسائل مربوط به سلامتی کودکان و نوزادان از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

توجه ویژه به مسائل مختلف رفاهی، درمانی و بهداشتی مادران، نوزادان و کودکان، رقابت بین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات در این حوزه، بازاریابی و بازارسازی، توجه به تولیدات داخلی و تبادل تجربیات بین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خدمات داخلی و خارجی این حوزه، از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

این نمایشگاه از 15 شهریور تا­ 18 شهریور­ به مدت چهار روز ­در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز