خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

فرآیند فرساینده تغییر در اساسنامه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته تهران

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۱۰۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه نحوه تغییرات در ساختار سازمانی شهرداری در برنامه سوم توسعه شهرداری تهران مشخص خواهد شد، گفت: تغییر در اساسنامه شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته شهرداری فرآیندی بسیار پیچیده بوده و این روند فرساینده ادامه دارد.

حسن رسولی (عضو شورای شهر تهران) با بیان اینکه تشکیلات شهرداری تهران بسیار گسترده و وسیع است، به خبرنگار ایلنا گفت: بزرگ بودن ساختار شهرداری موجب کاهش کارآمدی و اثربخشی این نهاد شده است. در حال حاضر به علت وسعت شهرداری، با موازی‌کاری‌های فراوانی روبه‌رو است.

رسولی با بیان اینکه ساختار گسترده و وسیع شهرداری موجب افزایش هزینه‌ها در این سازمان شده است، افزود: براساس بودجه مصوب سال 97 شهرداری موظف است سالیانه 10 درصد از ساختار سازمانی شهرداری را کاهش دهد. شهرداری موظف است، معاونت‌ها، ادارات کل و سایر بخش‌های سازمانی خود را از طریق ادغام بخش‌هایی از نظر ساختاری تجانس و سنخیت بیشتری با هم دارند، کوچک کند. همچنین شهرداری موظف است به موازات این کار 10 درصد از عناوین شغلی را کاهش دهد.

وی ادامه داد: این تکلیف در برنامه پنج ساله دوم توسعه شهرداری تهران و لایحه بودجه سال 97 دیده شده است. بنا داریم در برنامه سوم پنج ساله شهرداری تهران که در 6ماهه دوم به تصویب خواهد رسید، همین جهت‌گیری را ادامه دهیم. برنامه این است که  ظرف چهار الی پنج سال آینده، میان ساختار سازمانی و نیازها و عناوین شغلی شهرداری تهران تناسب ایجاد کنیم.

رسولی در پاسخ به این سوال که کدام یک از معاونت‌ها در ساختار جدید حذف خواهد شد، افزود: این تغییر ساختار، در لایحه‌ای برنامه سوم ارائه خواهد شد و براساس لایحه‌ای که شهرداری به شورا می‌آورد، این تغییرات مشخص خواهد شد.

رسولی در پاسخ به این سوال که تغییر در اساسنامه شرکت‌ها و موسسات وابسته شهرداری تهران که شائبه‌های فراوانی را به همراه دارند، به کجا رسید، افزود: هر هفته روزهای شنبه جلسه‌ای در این خصوص برگزار می‌شود و ما مشغول تغییر در اساسنامه شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته شهرداری هستیم. این تغییرات بسیار فرساینده و پیچیده بوده و نیاز به کار فراوان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز