خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

اعتراض ساکنان مناطق برخوردار به افزایش کاربری‌های تجاری/کنایه عضو شورا به معاون شهردار

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۷۸۲

محمد سالاری گفت: ناهنجاری‌های قابل توحهی که امروز در سطح محلات و مناطق وجود دارد، مربوط به استقرار مال‌ها و پاساژ‌هاست. براساس طرح الزام به شهرداری به تدوین سند تعیین فعالیت‌های مجاز؛ شهرداری را مکلف می‌کنیم در یک زمان مشخص سند تعیین فعالیت‌های مجاز در پهنه کار و فعالیت و پهنه مختلط را آماده کند و هر کجا که فعالیت‌هایی غیرمجاز خارج از مطالعات مستقر شده در مال‌ها و مجتمع‌های تجاری وجود دارد، تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هشتاد و سومین جلسه شورا شهر تهران طرح الزام به شهرداری به تدوین سند تعیین فعالیت‌های مجاز به استقرار در دو پهنه کار و فعالیت و پهنه مختلط و همچنین ساماندهی مال‌ها و مجتمع‌های چندمنظوره بررسی و یک فوریت آن به تصویب رسید.

محمد سالاری (پیشنهاد دهنده طرح) با بیان اینکه تهران دارای چالش‌ها و معضلات متعددی است، گفت: از دلایل اصلی مشکلات تهران عدم تحقق‌پذیری طرح‌های توسعه شهری است. علی‌رغم اینکه 11 سال از ابلاغ طرح جامع ساختاری و راهبردی شهر می‌گذرد هنوز تعیین فعالیت‌های مجاز به استقرار در پهنه کار و فعالیت مشخص نشده است.

وی ادامه داد: براساس این تکلیف مقرر شد شهرداری در فرآیند صدور پروانه برای مجموعه املاک و اراضی که در پهنه‌های کار و فعالیت قرار دارند در ابتدا مطالعات کامل و جامعی در هر محله و منطقه انجام دهد و پس از شناسایی کاربری‌های مورد نیاز پروانه صادر کند.

وی ادامه داد: ناهنجاری‌های قابل توحهی که امروز در سطح محلات و مناطق وجود دارد، مربوط به استقرار مال‌ها و پاساژ‌هاست. براساس این طرح شهرداری را مکلف می‌کنیم در یک زمان مشخص سند تعیین فعالیت‌های مجاز در پهنه کار و فعالیت و پهنه مختلط را آماده کند و هر کجا که فعالیت‌هایی غیرمجاز خارج از مطالعات مستقر شده در مال‌ها و مجتمع‌های تجاری وجود دارد، تعطیل شود.

وی در انتها خاطرنشان کرد: متاسفانه ما شاهد اعتراضات جدی در مناطق برخوردار تهران به دلیل حجم گسترده کاربری‌های تجاری، اداری و خدماتی هستیم و دلیل عمده آن عدم انجام تکلیف و پیوستهای مطالعاتی است. متاسفانه پروانه‌های صادر شده مبتنی بر مطالعات طرح تفصیلی نبوده و مبتنی بر درآمدزایی است.

در ادامه جلسه پیروز حناچی (معاون معماری و شهرسازی) پشت تریبون رفته و با این طرح کمیسیون معماری و شهرسازی شورا مخالفت کرد.

سالاری رئیس (کمیسیون معماری و شهرسازی) نیز در واکنش به مخالفت حناچی با اشاره به زمانی که او در شورای عالی معماری و شهرسازی فعالیت می‌کرد با کنایه گفت: به نظر می‌رسد جایگاه‌ها هست که رویکرد شما را مشخص می‌کند.

لازم به ذکر است زمانی که حناچی به عنوان رئیس شورای عالی معماری و شهرسازی فعالیت می‌کرد به شدت به ساخت و سازهای غیراصولی در تهران انتقاد داشت.

سالاری خطاب به حناچی خاطرنشان کرد: شما در معاونت معماری و شهرسازی نگاهتان به مسائل تغییر کرده است.

در ادامه جلسه یک فوریت این طرح به رای گذاشته شده و به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز