خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور خبر داد:

طرح قرارداد تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران در جلسه آتی شورای اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۴۶۹

معاون وزیر کشور ضمن اعلام خبر برپائی همایش شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها در وزارت کشور آخرین اقدامات و برنامه‌های این حوزه را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ خندان‌‌‌دل معاون، عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌‌‌‌ها و دهیاری‌‌‌های کشور گفت: همایش شهرداران کلانشهرها و مراکر استان‌ها با حضور مسئولان برخی دستگاه‌ها از جمله سازمان برنامه و بودجه و دیوان عدالت اداری سیزدهم شهریور با حضور وزیر کشور در تهران برگزار می‌‌شود.

وی درخصوص پروژه‌‌‌های عمرانی هفته دولت اظهار داشت: بر اساس گزارش‌‌‌های دریافتی از استانداری‌ها، طی هفته دولت سال جاری در مجموع ۲۳ هزارو ۴۱۷ پروژه عمرانی در کشور قابل افتتاح و بهره‌‌‌برداری بوده و بالغ بر ۲۶۹ هزارو ۵۴۰ میلیارد ریال (بیش از ۲۶ هزارو ۹۵۴ میلیارد تومان) اعتبار صرف اجرای این پروژه‌‌‌ها شده و حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان این اعتبار صرفا در پروژه‌‌‌های ملی و استانی هزینه شده است.

معاون وزیر کشور از افتتاح دو هزارو ۱۸۳ پروژه عمرانی شهرداری‌ها در هفته دولت که بالغ بر ۲۱ هزارو۲۷۴ میلیارد ریال (بیش از دو هزارو ۲۷۴ میلیارد تومان) بابت اجرای آنها هزینه شده و موضوع آنها عمدتاً در سه حوزه «عمران و توسعه شهری»، «خدمات شهری» و «حمل و نقل و ترافیک» طبقه‌‌‌بندی می‌‌شود، خبر داد.

خندان‌دل اضافه کرد: در هفته دولت سال جاری شش هزار و ۷۷۵ پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری‌‌ها با صرف اعتباری بالغ بر شش هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال (بیش از ۶۴۷ میلیارد تومان) در مناطق روستائی کشور افتتاح شد که شامل موضوعاتی نظیر بهسازی معابر، بهداشت محیط و مدیریت پسماند، ایمنی و آتش‌نشانی، ساماندهی آرامستان و گلزار شهدا، اماکن ورزشی و فرهنگی و بوستان روستایی بود.

وی به طرح تأمین دو هزار دستگاه واگن مترویی برای ۹ کلانشهر کشور، که تأمین مالی آن از طریق فاینانس بین‌‌‌‌المللی صورت می‌‌‌گیرد، خبر داد و تصریح کرد: قرارداد تامین ۶۳۰ دستگاه از واگن‌‌‌های مذکور که مربوط به متروی شهر تهران است در جلسه آتی شورای اقتصاد مطرح خواهد شد و ان‌‌‌‌شاالله با تصویب نهایی در این شورا، عملیات اجرایی بلافاصله توسط کنسرسیومی از پیمانکاران داخلی و خارجی در تهران شروع خواهد شد.

رییس سازمان شهرداری‌‌‌‌ها و دهیاری‌‌‌های کشور از نهایی شدن اصلاح آیین‌‌‌‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار در جلسه اصلی کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهر‌های دولت به ریاست وزیر کشور و ارسال آن برای تصویب به جلسه هیات وزیران خبر داد.

خندان‌دل ادامه داد: پیشنهاد اصلاح آیین‌‌‌نامه حقوق و مزایای شهرداران از سوی وزیر کشور برای قرار گرفتن در سیر مراحل قانونی تصویب به دولت ارسال شد.

وی به تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌‌‌ها در هیات دولت اشاره و خاطرنشان کرد: اگر شهرداری‌ها که به مردم به صورت گسترده‌‌‌ای خدمات ارائه می‌‌‌دهند از جهت تامین منابع مالی مورد نیاز با مشکل مواجه شوند، گرفتاری‌‌‌های بزرگی در مدیریت شهری به وجود خواهد آمد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه در حال حاضر یکى از مهمترین مسائل شهردارى‌‌ها، چگونگى و نحوه‌ تامین منابع مالى کافی برای اداره امور شهر و ارائه خدمات مناسب به شهروندان است، ابراز داشت: هم‌‌‌اکنون تنها دو درصد از حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی شهرداری‌‌‌ها که در شهرها هزینه می‌‌‌‌شود، از محل عوارض نوسازی تامین و مابقی آن از محل عوارض ساخت و ساز و سایر درآمدها تامین می‌‌‌شود و لایحه درآمدهای پایدار فرصت خوبی را برای رفع مشکلات شهرداری‌ها در حوزه درآمد پدید آورده است تا مشکلات این حوزه به نحو مناسبی مرتفع شود.

خندان افزود: در تنظیم لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که به تازگی به تصویب هیات وزیران رسیده، هدف تنها یافتن بستر‌هایى برای وصول درآمد مورد نیاز نیست بلکه پایدار بودن منابع درآمدى و مطلوب بودن آن در اولویت قرار دارد.

وی درخصوص اقدامات کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی بیان کرد: کمیته زیرساخت به عنوان یکی از کمیته‌‌‌های چهارده گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی، امور مربوط به پروژه‌‌های عمرانی در حوزه‌‌های راه‌‌‌های مواصلاتی، زیرساخت‌‌‌های آب و برق، زیرساخت‌‌‌های ارتباطی و مخابراتی و زیرساخت‌های اسکان زائران را برنامه‌‌‌ریزی و بر اقدامات اجرایی نظارت می‌‌کند و تمامی وظایف این کمیته در قالب یک برنامه و نقشه‌‌‌راه تنظیم و به منظور انجام اقدامات لازم و ایجاد هماهنگی‌‌‌ها به تفکیک مرزهای چهارگانه به استانداری‌‌های ذیربط ابلاغ شده است.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی یادآور شد: در نیمه مردادماه جلسه کمیته زیرساخت ستاد اربعین با هدف تعامل استان‌‌‌‌های معین مرزهای مجاز شامل مهران، شلمچه، چزابه و خسروی و با هدف تکمیل زیرساخت‌های این مرزها در مرز خسروی تشکیل و جلسه بعدی کمیته ظرف روزهای آینده در مرز مهران تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز