خبرگزاری کار ایران

پرهیز از موازی کاری از اولویت‌های ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۲۸۵

در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور،ترویج گفتمان همکاری ها و پرهیز از موازی کاری ها از اولویت ها ی ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، مطرح شد.

به گزارش ایلنا، سیدمجتبی ملکی با گرامیداشت هفته دولت و یادوخاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در جلسات مشترکی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم ازما خواستند تا قبل از اعمال و ابلاغ برنامه ها اهتمام ویژه ای در چگونگی اجرای برنامه ها شود و در حوزه تلاش شده است تا به شکل عملیاتی و اجرایی به این خواسته وزیر پایبند باشیم و برنامه ها طوری تدوین و طراحی شود که بتوان به شکلی مطلوب در مدارس  اقدام و اجرا هم شوند.

وی افزود:  امروز در جامعه در شرایطی هستیم که دغدغه اصلی خانواده ها، تعلیم وتربیت فرزندان است و علاوه برآموزش دانش، مهارت آموزی برای آنان بسیارمهم است و در این راستا باید از  وزیر آموزش و پرورش تشکر کنم که ۲ساعت از برنامه درسی مدارس را به فعالیت ها ی پرورشی  اختصاص داده واستفاده از ظرفیت های حوزه ها و حوزوی ها را مدنظر قرار داد و امیدواریم با نگاه مثبتی که وزیر به این ستاد دارد ، همکاری ها  استمرار پیدا کند تا دانش آموزان با مهارت های زندگی آشنا شوند.

دبیر ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه  در حوزه علمیه فعالیت های فاخری برای همکاری با آموزش و پرورش تدوین شده است، گفت: برای تحقق برنامه های مشترک تربیتی ، ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شکل گرفته است که به جد پیگیر اجرایی شدن برنامه ها و مطالبات خانواده ها و دانش آموزان در امور تربیت و مهارتی هستیم.

ملکی با اشاره به هدف این همکاری ها خاطر نشان کرد: : مهمترین هدف ستاد، ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش  در دست یابی به ساحت های تربیتی  سند تحول بنیادین است و بر این اساس با توجه به سند تحول بنیادین،اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و نقشه جامع علمی کشور و سایر اسنادبالادستی ، وظایف  و برنامه هایی طراحی و در حال اجرا است که در استان ها کمیته همکاری استان ها را با حضور  ائمه جماعت و نمایندگان ولی فقیه داریم و فعالیت هایی در نظر گرفته شده است وشناسایی ظرفیت ها ، سیاستگذاری و برنامه ریزی جهت تعامل با سایر دستگاه ها و ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها از جمله فعالیت ها و اقدامات کمیته های استانی است.

وی با اشاره به عدم ورود به امور دارای متولی خاص در آموزش و پرورش، اظهار داشت: ترویج گفتمان همکاری ها و  پرهیز از موازی کاری ها از اولویت ها ی ستاد است وبا همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نگاه تکمیلی و تعاملی به امور تربیتی   دانش آموزان داریم و  تنوع برنامه ها با رصد فرصت های تربیتی را سرلوحه کار قرارداده ایم و  برنامه ریزی بر اساس واقعیات مبتنی بر آرمان هاو پرهیز از نگاه حزبی و جناحی را پیگیر هستیم.

ملکی در ادامه گفت: در ستاد همکاری ها برنامه ها و اولویت هایی در نظر گرفته شده است که می توان به پژوهش در حوزه همکاری ها،همکاری در ایجاد و توسعه مدارس علوم ومعارف اسلامی،اعزام مبلغان با تجربه به مدارس،تامین واستقرار روحانی در مدارس، برگزاری نشست های تخصصی و کرسی های آزاد اندیشی،بازدید دانش آموزان از نظام آموزش مدارس علمیه، جذب و بکارگیری طلاب در قالب نظام وظیفه عمومی،توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش ،  نظارت و بهسازی فعالیت ها و... اشاره کرد.

دبیر ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهای ستاد تصریح کرد:  تببین رسالت و کارکردهای متقابل حوزه آموزش و پرورش، راهبری کلان اجرای برنامه ،برگزاری کارگاه های آموزشی،تدوین و ابلاغ برنامه های سالانه  ،ارزیابی فعالیت های استانی،نیازسنجی برنامه ها واشاعه و گفتمان سازی اهتمام به تشکیل مستمر جلسات و... از دستاوردهای ستاد همکاری ها است و امیدواریم با استمرار همکاری ها و برنامه ها در  سال تحصیلی آینده دستاوردهای بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز