خبرگزاری کار ایران

هشدار رییس پلیس راهور ناجا به رانندگان پرخطر و سبقت‌گیرنده از شانه خاکی

کد خبر : ۶۶۲۵۲۹

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: ۳۵ درصد تصادفات منجر به فوت تابستان امسال به علت سرعت و سبقت غیرمجاز و ۳۸ درصد از تصادفات فوتی به علت عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

به گزارش ایلنا، سردار تقی مهری بعدازظهر چهارشنبه درخصوص آخرین وضعیت ترافیکی محورها در آستانه تعطیلات عید غدیر خم گفت: در حال حاضر با افزایش تردد هم‌وطنان در سطح معابر به خصوص در محورهای منتهی به شمال، مشهد، قم و شیراز مواجهیم.

وی از افزایش ترددها از بعدازظهر امروز خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون در جاده هراز در محدوده پلور تا گزنک - در محدوده‌ای ۲۰ کیلومتری - تردد سنگین خودروها به سمت شمال را شاهد هستیم. همچنین در محدوده سه‌‌راهی چلاو نیز ترافیک نیمه‌سنگین است.

رئیس پلیس راهور ناجا به اعمال محدودیت در محور کرج - چالوس پرداخت و تصریح کرد: از ساعت ۱۴ تردد خودروها از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع شده و این محور در ادامه یک‌طرفه خواهد شد. این محدودیت تا ساعت ۲ بامداد ادامه دارد.

مهری به هم‌وطنان توصیه کرد: با توجه به حجم کم معابر و افزایش ترددها و عدم گنجایش معابر،‌ نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اهتمام داشته باشند؛ از سرعت، سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی که منجر به واژگونی خودرو می‌شود اجتناب کنند.

وی به آمار تصادفات تابستان امسال اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد از تصادفات منجر به فوت در این مدت به علت سرعت و سبقت غیرمجاز بوده است. همچنین ۳۸ درصد از تصادفات فوتی به علت عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی رخ داده است.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی با رانندگانی که اقدام به انجام تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز کرده، همچنین افرادی که بخواهند با سبقت از شانه خاکی راه استرس را بر دیگر رانندگان تحمیل کنند، برخورد جدی خواهند کرد.

مهری با بیان اینکه تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای خدمت به مردم و ایجاد ایمنی در جاده‌ها حضور فعال دارند، ابراز داشت: ۶۶ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع می‌پیوندد و باید گفت که این محدوده منطقه خطر به شمار می‌آید، بنابراین رانندگان باید دقت بیشتری را لحاظ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز