خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم:

تعداد شاغلان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴۲ هزار نفر افزایش یافته‌است

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۳۳۹

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم در نشست خبری تبیین برنامه های سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری و مناطق نوآوری که ۱۱ شهریورماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در محل مهمانسرای عباسی اصفهان برگزار می شود؛ گفت: فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایلنا، مسعود برومند اظهار داشت: فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۱ ۱۳ حدود ۱۷۱ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر این رقم به بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: تعداد مراکز رشد فناوری کشور در سال ۱۳۹۱ حدود ۱۳۱ مرکز بوده که در سال ۱۳۹۵، به ۱۷۴ مرکز و در پایان سال ۱۳۹۶ به ۱۹۳ مرکز رشد افزایش یافته است.

برومند گفت: تعداد پارک‌های علم و فناوری نیز از ۳۱ پارک در سال ۹۱ به ۴۱ پارک در سال ۱۳۹۶ افزایش یافته است که این مراکز کانون اصلی رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم اظهار داشت: تاکنون ۳۷۷ برند و علامت تجاری دانش بنیان در کشور به ثبت رسیده است و شرکت های دانش بنیان در پایان سال ۱۳۹۶ حدود ۷۷۰ میلیون دلار صادرات داشته اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد شاغلان فعال در شرکت های دانش بنیان از ۱۹ هزار نفر در سال ۱۳۹۱ به بیش از ۴۲ هزار نفر در سال ۱۳۹۷ افزایش یافته است، گفت: اعتبار مورد نیاز برای ایجاد شغل در مراکز دانش بنیان به مراتب از بخش های دیگر اقتصاد کمتر و در حد ۵۰ میلیون تومان است.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اهمیت و نهادینه شدن مفهوم اقتصاد دانش بنیان در کشور گفت: بحث ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان در مفهوم و تعریف بسیار ساده ولی در عمل بسیار پیچیده است چرا که تحقق آن نیازمند انسجام و هماهنگی بسیار زیادی بین بخش های مختلف است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به برگزاری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نواوری در اصفهان گفت: ۵۰۰ شرکت‌کننده از ۵۰ کشور جهان در این کنفرانس حاضر هستند و این کنفرانس از نظر انتقال تجربیات جهانی و ارتباط با شبکه علم و نوآوری دنیا بسیار اهمیت دارد.

در ادامه این نشست، دکتر مهدی ابطحی، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: اعطای میزبانی سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری به اصفهان دو سال گذشته و در اجلاس جهانی مسکو اتفاق افتاد که در نتیجه قدمت و فعالیت های قابل توجه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این میزبانی به این شهرک علمی واگذار شد.

وی افزود: تعداد ۵۰۷ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می کنند که این تعداد حدود ۱۰ درصد شرکت های فناور کشور را تشکیل می دهد.

 ابطحی با اشاره به اشتغال حدود ۷۰۰۰ محقق و پژوهشگر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: ۴۰۰ نفر از محققان این مرکز دارای مرتبه علمی دکتری هستند که این موضوع نشان دهنده توفیق شرکت های دانش بنیان در جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

در ادامه این نشست، حسن خاکباز دبیر سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری در اصفهان گفت: مهم‌ترین اتفاق در این کنفرانس ایجاد زمینه تبادل نظر میان پارک‌های علم و فناوری است و ما با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دنبال برگزاری مذاکرات دو جانبه بین مدیران پارک‌های داخلی و خارجی در حاشیه این کنفرانس هستیم.

وی محور اصلی کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری را «به سوی شهرها و جوامع پایدار: پرورش و ترویج اکوسیستم‌های نوآوری» اعلام کرد.

دبیر سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری گفت: دبیرخانه کنفرانس ۱۵۸ مقاله از ۳۰ کشور جهان دریافت کرده که ۵۳ مقاله پذیرفته شده و ۲۷ مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شود.

خاکباز اعلام کرد: پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلونی، مکزیک و اسپانیا کاندیدای میزبانی برگزاری سی و ششمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری در سال ۲۰۲۰ هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز