خبرگزاری کار ایران

معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست:

نبود تجهیزات دست سازمان محیط زیست برای نظارت بر صید چینی‌ها بسته است

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۱۸۹

معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست تاکید کرد: سازمان شیلات مسئول مستقیم صید ماهی است و سازمان محیط زیست تجهیزات کافی برای نظارت در این زمینه را در اختیار ندارد.

به گزارش ایلنا، پروین فرشچی درخصوص حضور کشتی‌های چینی در خلیج فارس و دریای عمان و نقش نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هر گونه نظارت بر فعالیت‌های ماهیگیری و شیلاتی با سازمان شیلات است و معاونت محیط زیست دریایی نیز در این رابطه همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد، اما فعالیت و نظارت هر دو بر عهده سازمان شیلات است.

وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست تجهیزات لازم برای نظارت مستقیم در آب‌های سرزمینی یا انحصاری اقتصادی را ندارد. البته در زمینه سهمیه و روش‌های ماهیگیری و ارزیابی ذخایر، تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌ای با سازمان شیلات به امضا رسیده که همین موضوع نیز نیازمند تجهیزات و ادوات کافی برای اجرا است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست افزود: طبق اعلام سازمان شیلات این موضوع جدید نیست. در واقع این افراد ماهیگیرانی هستند که بر روی کشتی‌هایی با پرچم ایران فعال هستند و برای ایران کار می‌‌‌‌‌کنند و قرار است به تدریج با متخصصان و کارکنان ایرانی جایگزین شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز