خبرگزاری کار ایران

با صدور بخشنامه‌ای اعلام شد:

ممنوعیت استفاده از خودروهای فاقد معاینه فنی در فرمانداری و شهرداری

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۶۸۸

استانداری تهران با صدور بخشنامه‌ای از همه نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی خواست از ابتدای مهرماه از خودروهای فاقد معاینه فنی استفاده نکنند.

به گزارش ایلنا، استانداری تهران با صدور بخشنامه‌ای خطاب به فرمانداران استان تهران از آن‌ها درخواست کرد از ابتدای مهرماه سال جاری از عقد قرارداد یا استفاده امانی از اتوبوس و مینی‌بوس و خودروهای سواری فاقد معاینه فنی جدا خودداری کنند.

هم‌چنین بر اساس این بخشنامه، کلیه خودروهای مشمول شهرداری‌ها(اعم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی، ون، خودروهای سنگین و نیمه سنگین موتوری و...) ادارات، سازمان‌ها و... موظف به أخذ برگه معاینه فنی از مراکز معاینه فنی شده‌اند.

استانداری تهران به پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز مأموریت داده نسبت به اعمال قانون و برخورد قانونی با دارندگان وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی معتبر اقدام کند.

در این بخشنامه که از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خطاب به فرمانداران ویژه تهران و شهرستان ری و فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان صادرشده، با توجه به وضعیت آلودگی هوای تهران به‌ویژه در شش‌ماهه دوم سال و با توجه به لزوم اطمینان از صحت عملکرد خودروها و أخذ تأییدیه معاینه فنی از مراکز مجاز(اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت) و با استناد به تبصره یک ماده شش «قانون هوای پاک» ابلاغی از سوی رئیس‌جمهور به سازمان حفاظت محیط‌زیست، از آن‌ها درخواست شده اهمیت أخذ تأییدیه برگه معاینه فنی و ضرورت رعایت موارد گفته‌شده را به همه سازمان‌ها، شهرداری‌ها، ادارات دولتی، کارخانه‌ها و... ابلاغ کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز