خبرگزاری کار ایران

ویژه برنامه دوره تابستانی دانش آموزان برتر مرحله کشوری المپیادهای علمی تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۳۷۰

بیش از ۳۶۴ نفراز دانش آموزان برتر مرحله کشوری المپیادهای علمی در حال حاضر ویژه برنامه فشرده دوره تابستانی خود را در دانشگاه امیرکبیر می‌گذرانند.

به گزارش ایلنا، عنایت سالاریان معاون دانش پژوهان جوان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: دوره ی تابستانی دانش آموزان برگزیده رشته های مختلف المپیادهای علمی که از۱۰ مردادماه آغازشده است،تاپایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که در این دوره  آموزشی،دانش آموزان یک بسته کامل شامل آزمون‌های متعدد، کارآزمایشگاهی، فعالیت‌های اردویی وبرنامه آموزشی خاصی را دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: درپایان دوره آموزشی، درنیمه دوم شهریورماه، آزمون‌های نهایی بین دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و برگزیدگان اصلی مشخص و دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز در هر یک از رشته‌های المپیاد علمی کشوری معرفی می‌شوند.

سالاریان تصریح کرد: دانش آموزان دارنده مدال طلا، به دوره نهایی"ضمن سال" راه می‌یابند. این افراد که برای هررشته، حدود ۸ نفرهستند در اردوی ویژه ضمن سال که ازمهر یا آبان ماه ۹۷ آغازمی شود، شرکت می‌کنند. این دوره و اردوی ویژه آموزشی تا زمان اعزام به مسابقات المپیادجهانی یعنی تابستان ۹۸، ادامه می‌یابد و در نهایت در آخرین مرحله، اسامی اصلی دانش آموزان درهررشته برای اعزام به المپیادهای جهانی اعلام می‌شود که حدود۴ نفر برای هر رشته خواهدبود.

سالاریان همچنین یادآورشد: در اردوی تابستانی المپیادها که دردانشگاه امیرکبیر درحال برگزاری است، به ترتیب در رشته ادبی۴۱، زیست۴۱، شیمی۴۷، فیزیک۴۶، کامپیوتر۴۴، نجوم۴۴، سلول‌های بنیادی وریاضی۷۰ دانش‌آموز حضور دارند.

معاون دانش پژوهان جوان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان بابیان این که دانش آموزان هرروز ازصبح تاعصر برنامه کلاس‌های آمادگی و کارگاهی دارند، متذکرشد: دارندگان مدال طلای المپیاد کشوری از شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها معاف هستند وطبق قانون، در رشته مورد علاقه درزیرگروه آزمایشی خود و‌انشگاه موردنظرشان پذیرش می‌شوند.

وی تاکید کرد: هریک از رشته‌های المپیاد، یک کمیته علمی دارد که اعضای آن متشکل ازهیات علمی دانشگاه‌ها،استادان راهنما ومدرسان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز