خبرگزاری کار ایران

کنترل نامحسوس فرماندهان بر کلانتری‌ها به منظور پیشگیری از آسیب‌های کارکنان

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۴۳۷

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به تدابیر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در مورد توجه ویژه به کلانتری‌ها، یکی از محورهای اساسی این توجه را پیشگیری از آسیب‌های خدمتی و رفتاری کارکنان دانست و بر توجه و کنترل نامحسوس فرماندهان بر کلانتری‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار محمّد شرفی در جمع کارکنان ستاد پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه پیشگیری باید افزون بر جامعه در میان کارکنان سطوح مختلف پلیس نیز جریان داشته باشد و از وقوع جرایم توسط آنها جلوگیری کند، اظهار داشت: برای مقابله با آسیب کارکنان در درون سازمان ناجا باید ابعاد گوناگون اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را با دقت در نظر گرفت.

وی افزود: پیشگیری و اصلاح رفتار کارکنان در چارچوب طرحی با عنوان سفیران صیانت پیگیری می‌شود که در آن بازرسان و کارشناسان پلیس به بررسی رفتار و شیوه انجام وظیفه کارکنان کلانتری‌ها در رابطه با شهروندان پرداخته و در صورت لزوم آن را اصلاح می‌کنند و بهبود می‌بخشند و تشویقاتی نیز در همین طرح برای پرسنل وظیفه‌شناس در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: این بازرسان مشکلات کارکنان، نیازهای آنها و آنچه موجب ناراحتی و بی‌انگیزگی آنها در محل و مکان خدمت شده است را با دقت مورد بررسی و توجه قرار داده و تلاش می‌کنند تا با رفع آن، کارکنان را به خدمت بازگردانند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این بازرسی‌ها می تواند منجر به تهیه و تدوین گزارش‌هایی شود که به شکل چشمگیری فرماندهان را در اصلاح امور و تغییرات ساختاری یاری کند.

این مقام ارشد انتظامی یکی دیگر از ابزارهای پیشگیری از آسیب‌های کارکنان را حضور فرماندهان در کلانتری‌ها و بررسی نامحسوس روند انجام ماموریت، نوع برخورد کارکنان با ارباب رجوع و مشکلات و فشارهایی که نیروها با آن دست به گریبان هستند، دانست و گفت: به این ترتیب فرماندهان می‌توانند با دید بهتری در مورد یگان‌های انتظامی تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه کلانتری واحدی خدماتی است و شرح وظایف مشخصی دارد که باید به آن بپردازد، تاکید کرد: از فرماندهان در همه رده‌ها می خواهیم که به این مسئله مهم توجه کافی داشته و از پرسنل کلانتری و پاسگاه‌ها برای مواردی به غیر از وظیفه ذاتی آنها بهره‌برداری نداشته باشند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه در کنار نظارت و صیانت، باید به آموزش نیز توجه ویژه‌ای شود و از این راه نیز در جهت بهبود کیفیت خدمتی و شیوه‌های رفتاری کارکنان تلاش کرد، اظهار داشت: به فضل الهی پلیس پیشگیری همواره در برگزاری دوره‌های تعالی رفتار کارکنان در سطوح مختلف مجموعه خود پیشتاز بوده و این آموزش‌ها را با جدیت کامل پیگیری کرده است.

وی اضافه کرد: پایه گذاری مجتمع آموزشی پلیس پیشگیری ناجا با امکانات کافی و به روز نیز از جمله اقداماتی بوده که مجموعه این پلیس برای برگزاری آموزش‌های رو در رو و مستقیم انجام گرفته تا توان آموزشی ما را افزایش دهد.

سردار شرفی در پایان سخنان خود بار دیگر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در مورد توجه هرچه بیشتر به کلانتری‌ و پاسگاه‌ها خاطرنشان کرد: باید طرح تحول کلانتری‌ و پاسگاه‌ها به نقطه‌ای برسد که فرمانده‌ معظم کل قوا از این بابت نگرانی و دغدغه خاصی نداشته باشند و تمام تلاش و تمرکز مجموعه پلیس پیشگیری نیز در همین راستا بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز