خبرگزاری کار ایران

دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی:

جشنواره ملی انتخاب پایان‌نامه برتر حقوق شهروندی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۹۸۶

دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی با اشاره به برگزاری "جشنواره ملی انتخاب پایان‌نامه برتر حقوق شهروندی" گفت: برگزاری این جشنواره در راستای تکلیف وزارت علوم مبنی بر آموزش همگانی و تخصصی حقوق شهروندی است.

به گزارش ایلنا، جعفری در نشست مطبوعاتی اولین "جشنواره ملی انتخاب پایان‌نامه برتر حقوق شهروندی"که امروز ۲۱ مرداد در دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی برگزار شد، هدف از برگزاری این جشنواره را سعی در شناسایی نویسندگان آکادمیک حوزه حقوق شهروندی با مشارکت دانشگاه‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: برگزاری این جشنواره در راستای تکلیف وزارت علوم مبنی بر آموزش همگانی و تخصصی حقوق شهروندی است و با مشارکت دانشگاه‌ها به دنبال شناسایی نویسندگان دانشگاهی حوزه حقوق شهروندی هستیم تا منابع این حوزه را گردآوری کرده و آن‌ها را برای آشنایی بیشتر مردم با حقوق شهروندی و ترویج مطالبه‌گری به کار گیریم.

وی افزود: بعد از تصمیم برای برگزاری این جشنواره از طرف وزارت علوم با تمام دانشگاه‌های کشور مکاتبه شد تا پایان‌نامه‌های مرتبط با ۲۲ سرفصل حقوق شهروندی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند

جعفری تکلیف ویژه وزارت علوم در این خصوص را آموزش همگانی و تخصصی حقوق شهروندی و ارائه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی برای این موضوع عنوان کرد و گفت: در این راستا پیشنهاد برگزاری نخستین جشنواره ملی پایان‌نامه برتر حقوق شهروندی داده شد و به دنبال آن اولین نشست در این خصوص با حضور وزیر علوم در تیرماه برگزار شد.

وی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی، عصاره حقوق ملت بوده و در فصل سوم قانون اساسی به آن پرداخته شده است، اظهار داشت: ساز و کارهای اجرایی در آخر این منشور پیش‌بینی شده و براساس آن برای هر وزارتخانه تکلیفی معین شده است.

دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه فرآیند شناسایی پایان‌نامه‌ها در حال انجام است از وجود ۶۳۷ پایان‌نامه و رساله در حوزه حقوق شهروندی خبر داد و گفت: در چند سال اخیر به خصوص بعد از سال ۹۲ که منشور حقوق شهروندی بیشتر شناخته شده، تدوین پایان‌نامه با این موضوع نیز سیر صعودی داشته است.

وی با بیان اینکه از میان این ۶۳۷ پایان‌نامه، ۶۰۶ پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد، ۲۲ پایان نامه در مقطع دکترای تخصصی و یک تا دو مورد نیز در مقطع دکترای حرفه‌ای نوشته شده‌اند از شناسایی ۲۳۶۶ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و ۱۵۸ رساله دکتری تخصصی با کلیدواژه "حقوق بشر" خبر داد و خاطرنشان کرد: انتخاب آثار برتر نیاز به تیم تخصصی و داوری دارد.

جعفری با اشاره به اینکه به دنبال گردآوری این منابع، کتابخانه تخصصی در سطح وزارت علوم ایجاد خواهد شد، تلاش برای ایجاد منشور حقوق دانشجویی را یادآور شد وگفت: هدف ما استفاده از این منابع به عنوان بسته حقوق شهروندی و در درجه اول رعایت حقوق دانشجویان است.

دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی، ۲۹ آذر سال جاری را زمان رونمایی از منشور و نیز تقدیر از ۲۲ پایان‌نامه برتر مرتبط با حقوق شهروندی اعلام کرد و گفت: برای هر سرفصل حقوق شهروندی یک کمیته داوری تشکیل شده و نیز در هر سرفصل یک پایان‌نامه برتر انتخاب خواهد شد.

جعفری با تاکید بر اینکه به سرفصل آموزش و پژوهش در منشور توجه ویژه‌ای شده است، از برنامه وزارت علوم برای تربیت مربیان آموزش حقوق شهروندی خبر داد و گفت: برای این افراد به منظور همکاری با دستگاه‌ها، کارت ویژه صادر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز