خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد:

رونمایی از سامانه ثبت صلاحیت حرفه‌ای پرستاران

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۹۴۰

معاون پرستاری وزیر بهداشت از رونمایی سامانه ثبت صلاحیت حرفه ای پرستاران از شهریورماه سال جاری خبرداد وگفت: تا کنون برای بیش از 17 هزار پرستار پروانه صلاحیت حرفه ای صادر شده است.

به گزارش ایلنا، مریم حضرتی  در برنامه "روی خط خبر" شبکه خبرسیما با اعلام این خبر به مزایای صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران اشاره و اظهارکرد: با صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران، سوابق پرستاران به لحاظ علمی، اخلاقی، سلامت جسمی و روانی و سوء پیشینه کنترل می شود.

 
وی افزود: ثبت اطلاعات، پیگیری وضعیت اشتغال و ردیابی شغلی پرستاران، دسترسی به خطاهای شغلی، به روز بودن سطح دانش و تطبیق با سیستم های روز دنیا از دیگر مزایای صدور پروانه حرفه ای پرستاران است. 
 معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه پایه گذاری صلاحیت حرفه ای پرستاران به 50 سال پیش باز می گردد، تصریح کرد: از سال 1382 این طرح در شورای عالی نظام پرستاری و بورد پرستاری مجدد مطرح شد و از سال 1394 صدور پروانه صلاحیت حرفه ای آغاز و تاکنون 17 هزارو 714 پروانه صادر شده است. 
 
حضرتی با تاکید بر اینکه نظارت در روند صدور پروانه صلاحیت حرفه ای بر عهده معاونت پرستاری است، گفت: بخش اجرایی صدور پروانه صلاحیت حرفه ای با تصویب شورای عالی صلاحیت حرفه ای به هیات مدیره های سازمان نظام پرستاری در استانها واگذار شده است. 
 
وی از راه اندازی و رونمایی از سامانه ثبت و صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران در شهریور ماه سال جاری خبرداد و افزود: این سامانه به سازمان ثبت احوال، اداره فارغ التحصیلان، اداره طرح، اداره آموزش مداوم، سازمان نظام پزشکی و طب کار متصل است و اجرای آزمایشی آن در سه دانشگاه تهران، سمنان و گناباد صورت می پذیرد. 
 
معاون پرستاری وزیر بهداشت به مزایای این طرح برای مردم اشاره کرد و گفت: صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران به حفظ کیفیت خدمات پرستاری مرغوب و مورد اعتماد مردم کمک می کند. 

حضرتی با بیان اینکه پرستاران با گرفتن این پروانه به عنوان پرستار حرفه ای شناخته می شوند و در واقع گواهینامه معتبری است که با آن می توانند در هر کجای دنیا که مایل باشند فعالیت کنند و همچنین گرفتن مجوز مراکز مراقبت در منزل منوط به داشتن پروانه صلاحیت حرفه ای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز