خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه:

عدم گفتگو باعث چالش و آسیب‌های اجتماعی شده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۷۰۴

معاون آموزش متوسطه در ادامه سلسله نشست‌های هم‌اندیشی بررسی نیازها، چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی دختران دهه هشتاد گفت: عدم گفتگو باعث چالش و آسیب‌های اجتماعی شده است.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه با اشاره به آیه آخر سوره آل‌عمران و اهمیت و ضرورت گفتگو در جامعه، اظهار کرد: در کتاب‌های حوزه تعلیم و تربیت با استناد به بحث ایجاد رابطه و پیوند بین مردم و جامعه، چهار نوع رابطه برای موفقیت وتعالی افراد در نظر گرفته‌شده است که عبارتند از رابطه با خود، رابطه باخدا، رابطه با خلق و رابطه با طبیعت و این روابط در برنامه درس ملی گنجانده‌شده است.

وی افزود: در طرح گفتگو برای دختران دهه هشتاد، رابطه با خلق و دیگران مدنظراست و   آموزش دوستی و گفتگو ابزار و وسیله‌ای خواهد بود که جامعه را بهجامعه‌ای متعادل و زیبنده زیست انسانی تبدیل می‌کند و رمز توفیق و پیشرفت جامعه مستقل از تفاوت‌ها و تمایزها، در گفتگو و تعامل و مدارا است و گفتگو در بعد ایجابی و اصالتی باعث شکل‌گیری جامعه سالم  خواهد بود.

زرافشان گفتگو را قوام‌بخش ارتباطات اجتماعی دانست و گفت: در شرایط فعلی جامعه این مطالبه وجود دارد که برای حل تعارضات و آسیب‌های موجود، گفتگو در جامعه به شکل علمی و صحیح آموزش داده شود.

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: در ارتباط با ضرورت گفتگو و دوستی، مطالعات و پایشهای ملی مطلوبی در کشور انجام‌شده است که جامعه  آماری پژوهش‌ها، نوجوان وجوانان هستند و نتایج نشان می‌دهد جامعه از خشونت، طلاق و عدم اعتماد بینفردی رنج می‌برد و با بررسی  و تحلیل‌هایی که انجام‌شده است، این نکته قابل‌توجه است کهعدم گفتگو باعث چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی با اشاره به‌ضرورت اعتماد در جامعه خاطرنشان کرد: اعتماد مرکز اصلی  تشکیلسرمایه اجتماعی است و گفتگو حلقه وصل و شکل‌گیری این اعتماد است  و رعایتحقوق شهروندی، مردم‌سالاری دینی  و غلبه بر منازعات را موجب می‌شود.

زرافشاندر ادامه گفت: کسب توانمندی در ایجاد رابطه و گفتگوی مؤثر، گسترش فرهنگمردم‌سالاری دینی، مشارکت سیاسی و اجتماعی، تقویت مدارا و تعامل و رعایت حقوقشهروندی از پیامدهای مطلوب و مؤثر رویکرد دوستی و گفتگو خواهد بود.

دراین نشست فرحناز مینایی پور مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش درخصوص اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی با رویکرد دوستی و گفتگو اظهار کرد: باتوجه به بررسی‌های انجام‌شده درباره‌ چالش‌ها و فرصت‌ها برای دختران دهههشتاد، گفتگو و دوستی ازجمله نیازهایی تشخیص داده شد که برنامه‌ریزی آنبرای دانش آموزان دختر ضروری و لازم است.

وی افزود: ماده ١٠٢قانون برنامه ششم توسعه بر تحکیم بنیان خانواده و گفتگویبین نسلی تأکید می‌کند که دفتر امور زنان برای  عملیاتی شدن آن سلسلهنشست‌های هم‌اندیشی بررسی نیازها، چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی دختران دهه هشتاد بارویکرد دوستی و گفتگو را برنامه‌ریزی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز