خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران:

در لیست ترافیک محرمانگی نداریم/فهرست بازنشستگان شهرداری باید صحت‌سنجی شود/چندین پلاسکوی بالقوه در تهران داریم

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۵۵۹

علی اعطا با بیان اینکه در بحث لیست طرح ترافیک محرمانگی نداریم، گفت: هیچ محرمانگی در مورد لیست طرح ترافیک نداریم و باید اسامی افراد و نام رسانه‌ها اعلام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا (سخنگوی شورای شهر تهران) صبح امروز در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی با بیان اینکه در بحث لیست ترافیک محرمانگی نداریم، گفت: هیچ محرمانگی در مورد لیست طرح ترافیک  نداریم و باید اسامی افراد و نام رسانه‌ها اعلام شود.

سخنگوی شورای شهر در خصوص تغییر در هیئت رئیسه شورای شهر تصریح کرد: اول شهریور آغاز دومین سال فعالیت پنجمین دوره شورای شهر است. در این روز رئیس و منشیان شورای شهر انتخاب خواهند شد.

وی در مورد مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی در خصوص بازنشستگان و لیستی که شهردار از بازنشستگان شهرداری تهران به شورا ارسال کرده است، افزود: لیست بازنشستگان محرمانه نیست اما باید صحت‌سنجی شود چراکه به نظر می‌رسد برای تهیه آن عجله شده است.

اعطا افزود: در مورد افشانی و بحث بازنشستگی ایشان در این مدت بحث و گفتگو شده و بهتر است همه رسانه‌ها به ثبات مدیریتی توجه داشته باشند. در بررسی اولیه ایشان مشمول مصوبه جدید نمی‌شوند چراکه در بند الف تا ج قانون مدیریت کشوری مستغنی است و شهردار هم تراز بند ج (هیئات وزیران) است.

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: در قانون جدید کلمه هم‌طرازی حذف شده اما به اسم نقض یا ملغی شدن موارد قبل اشاره نشده است. اگر ابهاماتی وجود داشته باشد باید منتظر بمانیم تا در صورت تایید قانون جدید توسط شورای نگهبان در این مورد رفع ابهام  اقشود و مسیر استفساریه را طی کند.

اعطا با اشاره به اینکه اظهارات نادقیق از آقای شهردار منتشر شده است، افزود: افشانی؛ ایثارگر و رزمنده است اما مشمول استنائات نیست و درنهایت همانطور که گفتم می‌شود از مسیر استفساریه عبور کرده و ابهامات را برطرف کرد.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که چه نظری در خصوص وعده افشانی برای جمع‌آوری یکساله متکدیان دارد و آ‌یا این ایده با نظرات کارشناسی تضاد ندارد، گفت: در خصوص آسیب‌های اجتماعی این طور نیست که تصور شود شهردار مشاور ندارد مطالبی که ایشان عنوان کردند نشان دهنده عزم جدی ایشان برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

سخنگوی شورا در واکنش به این سوال که اظهارات شهردار منتخب شورا نشان دهنده نظرات اعضا است و شورای شهر باید پاسخگوی چنین راهکارهایی باشند، افزود: من این موضوع را قبول ندارم که همه اظهارات آقای شهردار نظر شورای شهر است. فقط تاکید می‌کنم که اظهاراتشان نشان دهنده عزم جدی است و تمرکز روی این گونه مسائل است.

عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که چرا شهردار به جای برنامه سوم روی برنامه‌هایی که خود نوشته تاکید دارد، تصریح کرد:‌ ما زمان انتخاب شهردار به برنامه ایشان رای دادیم. طبیعتا با تصویب برنامه سوم توسط شورای شهر، این برنامه ثمر اساسی و اصلی تمام برنامه‌های شهرداری خواهد بود.

اعطا در واکنش به خبر آتش‌سوزی در یکی از ساختمان‌های بلندمرتبه تهران ادامه داد:‌ طرح دوفوریتی شورا برای ایمن‌سازی و شناسایی ساختمان‌های بلندمرتبه خطرناک هنوز از سوی شهرداری پاسخ داده نشده است. ما بناهای زیادی داریم که همچون یک پلاسکوی بالقوه هستند.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم در یک بازه زمانی کوتاه ایمن‌سازی کنیم و آمار دقیقی از برج‌های ناایمن وجود ندارد چراکه تعریف مشخصی از ایمنی وجود ندارد و بسیاری از ساختمان‌های بلندمرتبه ناایمن هستند.

اعطا با تاکید بر اینکه با آغاز سال دوم شورای شهر انتخابات هیات رئیسه برگزار خواهد شد، گفت: با وجود انتخاب هیات رئیسه جدید از آنجایی که سخنگوی شورا دو ساله انتخاب می‌شود من سال آینده هم سخنگو خواهم بود. هنوز کسی برای حضور در هیات رئیسه کاندیداتوری خود را اعلام نکرده اما احتمال تغییر وجود دارد.

سخنگوی شورا در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر تحریم‌ها بر هزینه‌های اداره شهر تهران گفت:‌ معاونت امور برنامه‌ریزی گزارشی در این خصوص تهیه کرده است. براساس این گزارش درآمدهای شهرداری از طریق صدور پروانه‌های ساختمان کاهش پیدا خواهد کرد و هزینه‌ها افزایش می‌یابد با این حال در جلسات ابتدای شهریورماه تصمیم می‌گیریم که چطور به این موضوع بپردازیم.

وی در مورد سرانجام وضعیت خانه پدری فروغ نیز تصریح کرد: خانه پدری فروغ در لیست اضطراری ثبت بناهای میراثی قرار گرفته و هنوز پروانه ساختی برای آن صادر نشده است.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سرانجام تشکیل کمیته پایش شورای شهر اظهار کرد: ما این مساله را پیگیری می‌کنیم و پیشنهاد خبرنگاران مبنی بر مطرح شدن کمیته پایش در قالب یک قانون در شورای عالی استان‌ها استقبال می‌کنیم و قابلیت پیگیری دارد.

اعطا همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در رابطه با مسدود شدن حساب‌های شهرداری توسط تامین اجتماعی و وجود ناهماهنگی میان هیات دولت و شهرداری تهران پاسخ داد: اختلاف نظر میان دستگاه‌های مختلف طبیعی است و سعی می‌کنیم با برگزاری جلسه این مساله را حل و فصل کنیم.

اعطا در مورد حیات شبانه پایتخت نیز افزود: از 15 تیر تا 15 شهریور با هماهنگی‌های انجام شده فعالیت‌های مختلف تا ساعت دو بامداد ادامه خواهد یافت.

وی همچنین درخصوص علت مسدود شدن حساب‌های شهرداری توسط تامین اجتماعی با بیان اینکه در دو دهه اخیر پیمانکاران حق بیمه قراردادهای تامین اجتماعی را پرداخت نکرده‌اند، افزود: تامین اجتماعی با استناد به قانون حساب‌های شهرداری را مسدود کرده. در دوره جدید شهرداری تمامی بدهی‌های خود را پرداخت کرده است و این بدهی‌ها مربوط به نیم دهه گذشته است و قصد داریم با تعامل این مساله را حل و فصل کنیم.

سخنگوی شورا با تاکید بر اینکه طرح ترافیک خبرنگاران امسال به صورت شفاف منتشر شد، در خصوص آینده طرح ترافیک خبرنگاران گفت: ‌همانطور که به یاد دارید اختلاف نظرات نیز در این خصوص در صحن وجود داشت و سرانجام بندی به تصویب رسید که براساس آن شهرداری موظف شد برای خبرنگاران طرح ترافیک صادر کند.

وی ادامه داد: با این حال ممکن است سال آینده این بند حذف شود و مشخص نیست که آیا سهم سال آینده خبرنگاران افزایش پیدا می‌کند یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز