خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۱۲ در گفت‌وگو با ایلنا:

سوءاستفاده بزهکاران از ویژگی‌های منطقه ۱۲

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۵۱۳

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه متکدیان مساله اساسی این منطقه در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیستند، تصریح کرد: مشکل اساسی ما در منطقه موضوع بزه و اعتیاد است.

پیمان محسنی (شهردار منطقه ۱۲ تهران) در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که چه نظری در خصوص اظهارات شهردار تهران برای جمع‌آوری یکساله متکدیان دارد و آیا این مساله امکان پذیر است یا خیر گفت: اولویت آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۲ تهران متکدیان نیستند.

محسنی ادامه داد: متکدیان اصولا در مناطق شمالی تهران که قشر مرفه حضور دارد، خیابان‌ها را اشغال می‌کنند تا بتوانند برای امرار معاش و ارتزاق درآمد کسب کنند.

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه آسیب‌های اجتماعی این منطقه را تصریح کرده و افزود: در منطقه ۱۲ به علت فقر فرهنگی، سرریز جمعیت و مسائل دیگر منطقه توسط برخی مورد سوء‌استفاده قرار گرفته است در حقیقت آسیب‌های اجتماعی ما به خاطر محلاتی است که به علت موارد مشابه محل مناسبی برای بزه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه این منطقه بیش از هر چیز درگیر بزه و اعتیاد است، در خصوص اظهارات افشانی تصریح کرد: اگر آقای افشانی برنامه‌ای در رابطه با متکدیان داشته باشند حتما این اتفاق خواهد افتاد چراکه ایشان همه برنامه‌های خود را به جد پیگیری می‌کنند.

محسنی در پاسخ به این سوال که طرح‌های ضربتی تاکنون پاسخ داده نشده و آیا برنامه آقای افشانی زنده کردن دوباره طرح‌های ضربتی است، افزود: ما طرح‌های ضربتی را در برنامه خود نداریم اما آقای افشانی در حال تنظیم برنامه‌ای در این خصوص هستند و آن را به اطلاع رسانه‌ها خواهند رساند.

شهردار منطقه ۱۲ همچنین در جریان برنامه شهرگردی با اشاره به اینکه این منطقه از نظر وضعیت ایمنی دچار دغدغه‌های جدی است، افزود: تاکنون ۱۹۹۳ پلاک خطرناک در منطقه شناسایی شده و تنها ۹۹۸ پلاک آن در داخل بازار تهران قرار دارد.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماه گذشته ۱۰ پاساژ که در اولویت خطر قرار داشتند پلمپ شده‌اند، افزود: ۲۵ درصد از حریق‌هایی که در بازار اتفاق می‌افتد به علت اتصالات برق است به همین دلیل با کمک دستگاه‌های مختلف نسبت به ایمن‌سازی سیستم برق تلاش کرده‌ایم.

محسنی در پاسخ به این سوال که پلاک‌های قرمز در محله هرندی شناسایی شده‌اند و به گفته پلیس قرار است آنها تخریب شوند، گفت: نحوه برخورد ما با این پلاک‌ها کاملا متفاوت از دوره قبل است و باید برخورد فرهنگی با این مسائل داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شده است با استقرار ون‌کافه‌ها نشاط منطقه در شب را بازگردانیم، افزود: با اقدامات صورت گرفته تاکنون تعداد گردشگران دو برابر شده است.

شهردار منطقه ۱۲ همچنین در خصوص سرانجام طرح LRT در این منطقه؛ آن را منوط به اقدامات و تصمیمات سازمان‌های بالادستی دانسته و گفت: می‌توانیم از این روش در رینگ گردشگری منطقه یعنی از بهارستان به بازار و بعد از آن خیابان سرچشمه استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز