خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت‌وگو با ایلنا:

بررسی‌ رهاسازی آب در بخش عراقی تالاب هورالعظیم از سوی ایران/ عراق برای مهار آتش باید خاکریز‌ ایجاد کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۲۴۹

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه عراق باید برای اطفاء حریق در هورالعظیم وارد میدان شود از بررسی راه‌های رهاسازی آب در بخش عراقی تالاب از سوی ایران خبر داد.

احمد لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آتش‌سوزی مجدد در هورالعظیم گفت: متاسفانه شرایط در منطقه برای آتش‌سوزی مهیاست و این اطفا با زحمت بسیار و هزینه زیاد نمی‌تواند کفایت کننده باشد و باید اقدامات گسترده‌ای در عراق که مبداء آتش‌سوزی است نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در هورالعظیم دوباره آغاز شده است، خاطرنشان کرد: دود ناشی از آتش‌سوزی باعث تعطیلی شهر هویزه شده است، در حال حاضر نیز آتش‌سوزی در یک محدوده ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار هکتار اتفاق افتاده، اما اثرات آن بسیار بیشتر از این مناطق است، چرا که دودی که از آتش‌سوزی ایجاد می‌شود تا اهواز که ۹۰ کیلومتر با مرز فاصله دارد نیز رسیده است.

مدیر کل محیط‌زیست استان خوزستان با اشاره به راهکارهای اطفاء حریق در هورالعظیم تصریح کرد: بجز آب‌پاش و استفاده از بالگرد و هواپیما راهکارهای دیگر مانند اقداماتی که از طریق زمینی بتوانیم آتش‌ را اطفاء کنیم نیز باید بررسی شود البته باید عراق وارد میدان شود و خاکریز‌هایی را ایجاد کنند تا آتش‌سوزی مهار و کنترل شود.

لاهیجان‌زاده تاکید کرد: در حال بررسی هستیم تا ببینیم امکان رهاسازی آب در تالاب در بخش عراقی وجود دارد یا خیر. بخش زیادی از این آتش‌سوزی در عراق است و آنها نیز باید تلاش لازم برای اطفاء‌ حریق در هورالعظیم را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز