خبرگزاری کار ایران

ضوابط جدید استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۳۴۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در اجرای ماده ۱۱ قانون هوای پاک ، ضوابط جدید استقرار واحدهای تولیدی ،صنعتی و معدنی به ادارات حفاظت محیط زیست و دستگاه های اجرایی متولی صدور جواز تاسیس و بهره برداری اینگونه واحدها ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، کیومرث کلانتری با اعلام این خبر اظهار داشت: در این راستا هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و تغییر محل واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

وی افزود: کلیه واحدهای سازمان حفاظت محیط زیست طبق قانون باید حداکثر ظرف مدت یک ماه به استعلام‌های درخواست جواز تاسیس و بهره برداری پاسخ دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران  و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای استان با بیان اینکه رعایت ضوابط ابلاغی برای کلیه بخش‌های خصوصی، تعاونی و دولتی الزامی است، تاکید کرد: دستگاه های ذیربط باید برای مراحل استقرار و بهره برداری از محیط زیست استعلام به عمل آورند.

وی یادآور شد: رعایت ضوابط استقرار به منزله پیشگیری از اثرات نامطلوب محیط زیستی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی در آینده است که باید قبل از احداث اجرا  نمود.

کلانتری در پایان با اشاره به ضرورت اجرای کامل قانون هوای پاک در راستای حفظ محیط زیست و توجه به سلامت شهروندان تصریح کرد: بر اساس قانون هوای پاک صدور و تمدید پروانه های بهره برداری واحدها و پروژه های متوسط و بزرگ مقیاس جدید یا در حال فعالیت که بر حسب قانون مشمول ارزیابی زیست محیطی می باشند ، منوط به نصب و راه اندازی سامانه های پایش برخط لحظه ای و ارسال اطلاعات روزآمد به مرکز پایش سازمان محیط زیست خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز