خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی مطرح کرد:

لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات خیزش گرد و خاک در شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۹۴۷

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به خیزش گرد و خاک در شرق کشور بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب این پدیده بخصوص بر سلامت مردم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای آورده است: طی سه روز آینده در شرق کشور به‌ویژه در زابل و نوار شرقی خراسان جنوبی به سبب وزش باد شدید، گرد و خاک رخ خواهد داد که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. از این رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک بخصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل ونقل جاده‌ای به کار گرفته شود.

این سازمان در اطلاعیه دیگری با اشاره به وضعیت آب و هوای خلیج فارس و دریای خزر آورده است: امروز (۹ مرداد) نیمه غربی خلیج فارس و از بعدازظهر چهارشنبه (۱۰ مرداد) مناطق مرکزی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید شمال غربی مواج پیش‌بینی و امروز و فردا ارتفاع موج بین یک تا یک و نیم متر برآورد می‌‌‌‌‌‌‌شود.

از اواخر وقت فردا (۱۰ مرداد) و طی روزهای پنج شنبه و جمعه (۱۱ و ۱۲ مرداد) دریای خزر به ویژه سواحل مرکزی و شرقی آن به سبب وزش باد مواج و ارتفاع موج بین یک تا یک و نیم متر پیش‌بینی می‌شود. 

از این رو توصیه می‌شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه‌‌‌‌‌‌سنگین احتیاط لازم به عمل آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز