خبرگزاری کار ایران

نخستین دعای کمیل زائران ایرانی در شهر پیامبر

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۱۲۱

هزاران زائر ایرانی حرم نبوی در جوار بارگاه رسول گرامی اسلام (ص) و قبرستان بقیع، مناجات عارفانه مولی الموحدین حضرت علی (ع) را درفضایی معنوی زمزمه کردند.

به گزارش ایلنا، نخستین دعای کمیل زائران ایرانی در مدینه منوره؛ پنج شنبه شب درسه هتل محل اسکان زائران کشورمان به صورت متمرکز با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغازشد و پس از مداحی در مدح و منقبت پیامبر اکرم و ائمه مظلوم بقیع (ع) زائران ایرانی بیت‌الله الحرام و حرم نبوی فراز‌های دعای روحبخش کمیل را درشهر پیامبر مکرم اسلام زمزمه کردند.

در مراسمی که در هتل موفنبیک با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران بیت الله الحرام که این روز‌ها در مدینه منوره بسر می‌برند، سخنرانی کرد.

نماینده، ولی فقیه از زائران ایرانی خواست لحظه لحظه سفر به سرزمین وحی را مغتنم شمارند چرا که فرصت حضور در جوار بیت الله الحرام، بارگاه رسول اکرم و قبور ائمه بقیع براحتی دست یافتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سطح بینش مردم ایران بسیار ارتقاء یافته است، افزود: معنویتی که امروز در میان زائران ایرانی شاهد هستیم نسبت به سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و حجاج عزیز از معنویت این سرزمین به خوبی بهره می‌برند.

برپایه این گزارش، دو مراسم دیگر نیز در هتل‌های مکارم بلازا و مراج طیبه برگزار شد که در آن حجج الاسلام راشد یزدی واحمد عابدی سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری در جمع گروه‌هایی از زائران ایرانی که در چند روز گذشته به مدینه آمده و میهمان مهربانترین پیامبر و ائمه بقیع هستند، سخنرانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز