خبرگزاری کار ایران

در هجدهمین مسابقات ملی مهارت صورت گرفت؛

کسب رتبه دوم کشوری تیم نخبگان مهارتی پایتخت جمهوری اسلامی ایران

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۵۴

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از کسب رتبه دوم تیم نخبگان مهارتی تهران در هجدهمین مسابقات ملی مهارت خبر داد و بیان داشت: بکارگیری نخبگان و امیران مهارتی موتور محرک شکوفایی اقتصادی کشور هستند.

رضا گرزین (مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران) با اعلام اینکه تنها افرادی می‌توانند وارد بازار کار شوند که از مهارت‌های تخصصی در شغل خود برخوردار باشند، اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در توسعه کشور دارد و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در یاری رساندن به نیروی کار جهت همراهی و هماهنگی با فناوری روز دنیا امری مهم به شمار می‌رود.

وی به کسب رتبه دوم کشوری تیم نخبگان مهارتی استان تهران اشاره و اظهار کرد: تیم نخبگان جوان مهارتی در هجدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت توانست 4 مدال طلا، 3 مدال نقره، 3 مدال برنز و 6 دیپلم افتخار کسب کند و در جایگاه دوم کشور قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از رشته‌های فناوری مد، سیستم‌های تحت شبکه، گچکاری و کاشی کاری به عنوان رشته‌های حائز کسب مدال طلا، رشته‌‌های ساخت و تولید تیمی به عنوان رشته‌‌های حائز کسب مدال نقره، رشته‌های جواهر سازی، شیرینی پزی و لوله کشی و گرمایشی حائز کسب مدال برنز و رشته‌های طراحی و توسعه وب، طراحی مهندسی مکانیک، کنترل صنعتی، آشپزی، تراش CNC  و فرز CNC حائز مدالیون در این دوره از مسابقات نام برد.

وی نخبگان مهارتی را تضمینی برای اشتغال و شکوفایی کشور دانست و افزود: ارتقاء توان علمی و مهارتی نخبگان با داشتن پتانسیل بالا در امر کارآفرینی را در بهبود فضای کسب و کار مهم است و این مهم با انتقال مهارت مربیان و کارشناسان مجرب و توانمند این مجموعه امکان پذیر است.  

گرزین تصریح کرد: نخبگان مهارتی افرادی هستند که پس از آموزش‌های مهارتی علاوه بر اشتغال پایدار، کارآفرین نیز می‌باشند و مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای با تربیت نیروی ماهر و کاربلد موجب بهره ‌برداری از منابع مختلف در جامعه و تولید روزافزون می‌گردند.

مدیرکل استان تهران در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از همراهی و همکاری کارشناسان مسابقات ملی مهارت استان تهران در اهتمام جدی به ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارتی به نخبگان، بیان داشت:  اگر در کشور اهمیت بیشتری به مقوله مهارت آموزی داده شود اهداف خرد و کلان رشد اقتصادی با سرعت بیشتری صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز