خبرگزاری کار ایران

مجید فراهانی:

روابط مالی دولت و شهرداری زودتر تعیین تکلیف شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۵۹

عضو شورای شهر تهران در نشست امروز گفت: به‌ عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «تسریع در تعیین تکلیف روابط مالی دولت و شهرداری تهران و ارائه لایحه مربوط براساس ماده 138 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در صحن علنی شورای شهر تهران در  تذکر پیش از دستور به لزوم تسریع در تعیین تکلیف روابط مالی دولت و شهرداری تهران و ارائه لایحه مربوط براساس ماده 138 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران اشاره کرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شهرداری در این خصوص گفت: شهروندان  تهرانی به علت حضور دستگاه‌های اجرایی و سیاسی ناشی از استقرار دولت در تهران؛ هزینه اداره شهر و ارائه خدمات به شهروندان و مراجعان به دستگاه‌های اجرایی از اقصا نقاط کشور را پرداخت می‌کنند و شهر کمترین بهره را از عواید استقرار دولت در تهران می‌برد.

فراهانی افزود: این روند زمینه‌ساز تحمیل سهم دولت در بهای تمام شده فعالیت‌ها و خدمات شهرداری تهران به شهروندان تهرانی شده است، روندی که نه عادلانه است و نه تداوم آن به مصلحت شهر و شهروندان است، دولت نیز همچون یکایک شهروندان تهرانی باید حق شهروندی خود به تهران را ادا کند و بهای حضور در تهران را بپردازد.

وی تاکید کرد: براساس ماده 138 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران ،شهرداری موظف بوده است برای تنظیم روابط مالی، حقوقی دولت و شهرداری و اخذ هزینه‌های پایتختی و پرداخت سهم شهروندی دولت، نسبت به تهیه و تنظیم «لایحه روابط مالی دولت و شهرداری تهران» در سال اول برنامه و ارائه به شورا برای طی مراحل قانونی اقدام نماید؛ اکنون درآستانه خاتمه برنامه پنج ساله دوم ،یعنی پس از گذشت چهار سال از موعد مقرر در مصوبه شورا متاسفانه این لایحه به شورا ارائه نشده است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به همسویی نمایندگان مردم در شورا و مجلس خاطرنشان کرد: فرصتی فراهم شده در استفاده از توان فراکسیون 51 نفره امید تهران، حضور شهردار محترم تهران در هیئت دولت و امکان ارائه طرح از طریق شورای عالی استانها یک فرصت تکرار نشدنی تاریخی است و ما باید از این فرصت به منظور الزام دولت در پرداخت هزینه های پایتختی تهران و پرداخت سهم شهروندی یکایک دستگاههای اجرایی کشور بهره ببریم و حق به شهر را از این طریق ادا نماییم.

فراهانی تصریح کرد: بر همین اساس به‌ عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «تسریع در تعیین تکلیف روابط مالی دولت و شهرداری تهران و ارائه لایحه مربوط براساس ماده 138 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

وی ضمن امیدواری در تسریع این مهم بیان کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام  آقای افشانی، شهردار  تهران و حسن استفاده از حضور  آقای الویری در شورای عالی استانها شاهد ارائه به موقع این لایحه توسط شهرداری و تصویب آن توسط شورای شهر تهران و ارسال به شورای عالی استانها برای تقدیم به مجلس شورای اسلامی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز