خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزیر علوم خبر داد:

مراکز آموزش عالی در مناطق محروم توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۵۲۸

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: یکی از برنامه های اصلی وزارت علوم، توسعه مراکز آموزش عالی و توسعه دانشگاه‌ها در مناطق محروم است.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مجتبی شریعتی نیاسر در بازدید از دانشگاه فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری ضمن تاکید بر توجه به دانشگاه های فنی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های وزارت علوم، طرح آمایش آموزش عالی کشور است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، دانشگاه‌ها باید زمینه‌ را فراهم کنند تا دانشجویان با مهارت‌های جدیدی وارد بازار کار شوند، زیرا بخشی از عوامل موثر در بیکاری ضعف مهارتی نسل جوان است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: توجه به مهارت افزایی جزء سیاست‌های آموزش عالی است که فارغ‌التحصیل نه تنها در رشته خود مهارت لازم را داشته باشد، بلکه از ارتباطات اجتماعی و عمومی مناسب نیز برخوردار شوند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های اصلی وزارت علوم، توسعه مراکز آموزش عالی و توسعه دانشگاه‌ها در مناطق محروم است و در این راستا باید به سمتی حرکت کنیم که پتانسل‌ها را ارزیابی و بررسی کرده و هم‌افزایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

شریعتی نیاسر با اشاره به اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای، دانشگاه های مهارتی در کشور هستند، تصریح کرد: این مراکز باید مورد حمایت قرار گیرند و نمایندگان و مسئولان استان و روسای دانشگاه‌ها همراهی کنند تا اسناد بالادستی به خوبی اجرا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز