خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

نظارت بر مطب‌ها به منظور کاهش تخلفات تعرفه‌ای/تمام اتاق‌های عمل مجهز به برق اضطراری هستند

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۴۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه امید به زندگی ۷ سال افزایش یافته است، گفت: با افزایش امید به زندگی، علاوه بر بهبود قابل توجه شاخص‌های سلامتی کشور، افزایش دسترسی به نیروی کار و ایجاد فرصت برای افزایش بهره‌‌وری در کشور را موجب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج حریرچی (سخنگوی وزارت بهداشت) امروز در نشست خبری بیان داشت: امید به زندگی در بیست سال منتهی به سال ۹۵ از ۶۸.۳ به ۷۵.۴ سال رسیده است.

او با اشاره به اینکه این افزایش بیش از ۷ سال امید به زندگی کلی با کاهش مرگ و میر، باعث افزایش رشد جمعیت شده است، گفت: با افزایش امید به زندگی سالم به همین میزان، علاوه بر بهبود قابل توجه شاخص‌های سلامتی کشور، افزایش دسترسی به نیروی کار و ایجاد فرصت برای افزایش بهره‌‌وری در کشور را موجب شده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال، به عنوان یکی از شاخص‌های مهم بهداشتی، درمانی و حتی توسعه‌ای کشور محسوب می‌شود، گفت: مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال، از ۴۵.۳ در هزار تولد زنده با کاهش بیش از ۶۵ درصدی به ۱۵.۵ در ۱۰۰۰ رسیده است.

 او افزود: به دلیل پیشرفت های بهداشتی و درمانی در کشور از ۱۰۰۰ نوزاد متولد شده، ۹۸۵ کودک به سن بالای ۵ سالگی می رسند؛ این درحالی است که این میزان در قبل از انقلاب در حدود ۸۰۰ در ۱۰۰۰ بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در رابطه با منابع حوزه سلامت تاکید کرد که این منابع باید پایدار شوند و از گروه‌های که درآمد بالاتری دارند باید هزینه و مالیات بیشتری دریافت شود.

حریرچی با اشاره به اینکه در استراتژی تامین منابع باید به منابع عمومی و اجباری مثل مالیات تاکید بیشتری شود، بیان داشت: لازم است که از گروه‌های درآمد بالاتری دارند، هزینه و مالیات بیشتری دریافت شود.در تجمیع منابع موضوع اصلی این است که توزیع مجدد منابع صورت گیرد و منابع دریافتی از ثروتمندان به نفع فقرا استفاده شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه نشست در رابطه با پخش کلیپی در فضای مجازی که در آن قطع یک دقیقه ای برق برخی اتاق های عمل به نمایش گذاشته شده بود، بیان داشت: حدود 1000 بیمارستان در کشور وجود دارد که هر کدام از این بیمارستان ها بین 4 تا 50 اتاق عمل دارند، گله داریم که برخی از همکاران قطع یک دقیقه ای برق در یک اتاق عمل را به عنوان نقیصه مطرح می کنند.

حریرچی تاکید کرد که در کلیپ هم گفته شد که برق بعد از یک دقیقه وصل شد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد که تمام اتاق های عمل و بخش های بیمارستانی مجهز به برق اضطراری هستند و با قطعی های برق در کشور، هیچ آسیبی به مردم وارد نشده و لایه های مختلف ذخیره برق در بیمارستان ها پیش بینی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در رابطه با نرخ ویزیت در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی بیان داشت:نرخ ویزیت برای پزشکان عمومی ٢٤ هزار و ٥٠٠ تومان، پزشک متخصص ٣٨ هزار و ٤٠٠ تومان و برای پزشک فوق تخصص نیز ٤٧ هزار و ٩٠٠ تومان است.

او تاکید کرد که در بخش خصوصی هر پزشکی که ویزیت را خارج از این سه رقم دریافت کند، تخلف کرده است و ارقام بالاتر مورد تایید نیستند.

حریرچی افزود: در اکثر شهرستان‌ها ویزیت خارج از رقم مصوب دریافت نمی‌شود؛ اما در تهران تخلفات قابل توجهی وجود دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد که برای نظارت در مطب ها اقدامات جدیدی آغاز شده تا تخلفات تعرفه ای در مطب ها نیز  کاهش پیدا کند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت و دستگاه های نظارتی در این زمینه برنامه هایی دارند و در قدم اول به ارائه دهنده خدمت تذکر داده می شود که تعرفه مصوب را دریافت کند و در قدم بعدی با اینگونه تخلفات به صورت قانونی برخورد می شود.

او تاکید کرد: عمده بررسی های وزارت بهداشت در بیمارستان ها بوده که در نتیجه آن تخلف در بیمارستان های خصوصی و عمومی و دولتی شهرستان ها بسیار کم شده و در بیمارستان های تهران نیز به ندرت دیده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز