خبرگزاری کار ایران

توکلی به ایلنا خبر داد:

کاهش ظرفیت استخدام دستگاه‌های اجرایی

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۰۵۰

مشاور عالی سنجش آموزش کشور از کاهش ظرفیت استخدام دستگاه‌های اجرایی به ۱۸ هزار و ۱۹۸ نفر خبر داد.

حسین توکلی، مشاور عالی سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ظرفیت استخدام دستگاه‌ها در پنجمین دوره آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: برای شرکت در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور برای سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۲۷ هزار ۷۰۱ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۶۸ هزار ۳۲۶ نفر زن و ۱۵۹ هزار و ۳۷۵ نفر مرد بوده‌اند. به عبارت دیگر ۶۲/۷۴ در درصد ثبت نام کنندگان زن و ۳۷/۲۷ درصد شرکت کنندگان مرد هستند.

وی ادامه داد: پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور برای ۹ دستگاه اجرایی در صبح روز جمعه ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۷ برای ۴۲۷ هزار و ۷۰۱ دواطلب در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی مطابق برنامه زمانی پیش‌بینی شده برگزار شد. از تعداد ۴۲۷ هزار و ۷۰۱ دواطلب ثبت نام کننده تعداد ۳۶۶ هزار ۱۷۰ در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۶۱ هزار ۵۳۱ نفر در جلسه آزمون غیبت داشته‌اند و به عبارت دیگر ۸۵/۶۱ درصد از داوطلبان در آزمون حاضر و ۱۴/۳۹ درصد داوطلبان غایب بودند.

توکلی بیان کرد: از تعداد ۳۶۶ هزار و ۱۷۰ نفر حاضر در جلسه آزمون تعداد ۲۳۳ هزار و ۶۱ نفر زن و ۱۳۳هزار و ۵۰۹ نفر مرد بوده‌اند. به عبارت دیگر ۶۳/۵۴ درصد حاضرین زن و ۳۶/۴۶ درصد آنان مرد بودند.بر اساس ضوابط اعلام شده از طریق برگزاری پنجمین آزمون مشترک فراگیر برای جذب ۱۸ هزار و ۱۹۸ نفر در ۹ دستگاه اجرایی شامل ۱۰۰ نفر برای سازمان اوقاف و امور خیریه، ۴۵ نفر برای وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۱۳۸ نفر برای سازمان شیلات ایران، ۲۷۰ نفر برای وزارت راه و شهرسازی، ۷۲ نفر برای سازمان دامپزشکی کشور، ۲۰۰ نفر برای سازمان حفاظت از محیط زیست، ۱۵ نفر برای بیمه سلامت ایران، ۱۷ هزار و ۳۴۷ نفر برای وزارت آموزش و پرورش و دو نفر برای سازمان نفوس و مسکن صورت می‌گیرد.

مشاور عالی سنجش آموزش کشور در پایان اظهار داشت: بدیهی است بعد از هماهنگی با سازمان اداری و استخدامی کشور تاریخ اسامی فهرست معرفی شدگان برای شرکت درسایر مراحل گزینش اعلام می‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز