خبرگزاری کار ایران

در اختتامیه المپیاد جهانی زیست‌شناسی؛

المپیاد فرصت خوبی برای دوستی و آشنایی است/ آمادگی ایران برای میزبانی از المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۸۳۱

اختتامیه بیست و نهمین مسابقات جهانی زیست شناسی عصر امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و فاطمه مهاجرانی رئیس سازمان استعدادهای درخشان با شرکت 71 کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، معاونت پشتیبانی و مالی آموزش و پرورش ابتدای این نشست گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی کشور ایران مهمان‌نوازی است و من نیز به شما خوش‌آمد می‌گویم. شما دانش‌آموزان، دانشمندان آینده‌اید که آینده جهان را در دست خواهید گرفت. ضمن اینکه در این مدت یک فرصت خوب را با هم تجربه کردید.

علی الهیار ترکمن ادامه داد: صحنه علم یک‌بار دیگر شاهد رقابت دختران و پسران جوان بوده و امیدواریم نتیجه خوبی از این رقابت‌ها حاصل شود. ما از حضور نمایندگان 70 کشور جهان در کشورمان خوشحالیم و به آن افتخار می‌کنیم. اگر چه فرصت نشد جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و علمی ایران را ببینید اما امیدوارم فرصتی فراهم شود تا حتما این جاذبه‌ها را در ایران ببینید. امیدوارم این فرصت کوتاه با هم بودن خاطره و یادگاری خوبی ایجاد کرده باشد.

دوستی‌ها محدودیت‌های بین کشورها را از بین ببرد

او افزود: ایران سال 1999 به عضویت المپیاد زیست‌شناسی در آمد و توانست 72 مدال و 4 دیپلم افتخار کسب کند. المپیاد فرصتی است برای دوستی و آشنایی بود زیرا دوستی‌ها محدودیت‌های بین کشورها را از بین ببرد. امیدواریم این میزبانی بهانه‌ای شود شما جوانان به تمام ویژگی‌های خوبی انسانی دست یابید که این امر جز با تعامل محقق نمی‌شود.

انسال متعالی به دو بال علم و اخلاق نیاز دارد

در ادامه این مراسم رئیس سازمان استعدادهای درخشان نیز بیان کرد: به‌عنوان سفیر دولت تدبیر و امید خوشحالم توفیق خدمت‌گذاری در این مسابقات را داشتم. ایران به‌عنوان مهد صلح و دوستی میزبان این المپیاد بود و از طرف رئیس‌جمهور و  وزیر آموزش و پرورش برای المپیاد سلول‌های بنیادین و پزشکی بازسازی اعلام آمادگی می‌کنیم.

فاطمه مهاجرانی ادامه داد: خوشحالیم میزبان کسانی بودیم که به قانون جمهوری اسلامی احترام گذاشتند و باعث افتخار است یکی از بهترین المپیادها را برگزار کردیم. همچنین افتخار می‌کنم به‌عنوان یک زن میزبانی این المپیاد را برعهده گرفتم.

مهاجرانی در پایان اظهار داشت: انسال متعالی به دو بال علم و اخلاق نیاز دارد همانطور که شما سرآمد علم هستید بدون شک از خود انسانی با اخلاق هم می‌سازید.

در ادامه این مراسم معاون علمی فناوری رئیس جمهور در ادامه این همایش عنوان کرد: از حدود دو سال قبل در خاطرم هست که آموزش و پرورش در دوره اجرای این المپیاد جلسات متعددی را برگزار کرده است. همچنین گزارشی داریم مبنی بر اینکه ایران توانسته این المپیاد را به خوبی برگزار کند. سابقه المپیادهای علمی نشان می‌دهد ایران توانایی‌های بالایی در نیروی انسانی دارد. همچنین در حال حاضر از لحاظ تولید علم ما در بین تمام دنیا در بیوتکنولوژی رتبه ۱۳ و در سلول‌های بنیادی رتبه ۱۴ را  دنیا را داریم و جا دارد باز هم در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم.

98 درصد داروها در ایران به صورت داخلی تولید می‌شود

سورنا ستاری ادامه داد: همچنین در حال حاضر بیشترین استارتاپ‌های خاورمیانه در حوزه بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادین در ایران وجود دارد. ضمن اینکه 98 درصد داروها در ایران به صورت داخلی تولید می‌شود. یک بخشی از نیروهای انسانی که در آینده می‌توانند کمک‌ساز باشند همین افرادی هستند که در این المپیادها شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به تمدن قدیمی ایران گفت: ما تقریباً قدیمی‌ترین تمدن دنیا را داریم و بین کشورها می‌توانیم ادعا کنیم همواره در حالتی‌که رومی‌ها و مغول‌ها و غیره آمدند و رفتند ما همچنان  هستیم و خودمان را به دنیا معرفی می‌کنیم. امیدوارم دوره خوبی را در ایران گذرانده باشید و خوشحال خواهیم شد دوباره به ایران بازگردید و بازدید کنید.

ایران در بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی توانست به رتبه های ذیل دست یابد:

مهدی مسرور مدال برنز

سارا محمدی مدال نقره

نیکان امیرخانی مدال طلا

پارمیدا سادات پزشکی مدال طلا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز