خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری میلیاردی به شیوه فالگیری و رمالی در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۳۸۱

اعضای باند ۳ نفره‌ای که از طریق شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در قالب فالگیری و رمالی از هموطنان کلاهبرداری می‌کردند، توسط ماموران پلیس استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا؛ سردار نورعلی یاری، اظهار داشت: در پی شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری ۷۵۰ میلیون ریالی یک رمال و فالگیر از وی در شبکه‌های اجتماعی، پیگیری پرونده در دستور کار پلیس فتای استان ایلام قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند اعضای این باند را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه، به طور همزمان در ۲ استان مرکزی کشور دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام درباره شگرد کلاهبرداری متهمان، گفت: آنان با درج و انتشار آگهی طالع بینی و فال گیری، پس از جلب و سوء‌استفاده از اعتماد قربانیان، با دادن وعده‌های دروغین از آن‌ها مبالغ زیادی پول دریافت می‌کردند.

سردار یاری با بیان این که از این باند تعداد زیادی سکه، ارز و تجهیزات رایانه‌ای و رمالی کشف شد، عنوان کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به کلاهبرداری به مبلغ بیش از ۵ میلیارد ریال از هموطنان اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با هشدار به کاربران فضای مجازی، بیان کرد: افراد سودجو، مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوء استفاده می‌کنند که باید هموطنان با حساسیت و آگاهی در فضای مجازی وارد شوند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

سردار یاری خاطر نشان کرد: اخیرا کلاهبرداری مالی به روش طالع بینی و کف بینی به یکی از روش‌های مجرمان در فضای مجازی تبدیل شده است؛ از این رو به کاربران توصیه می‌کنم با تقویت باور‌های دینی و افزایش آگاهی، راه سوء استفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکرده و فریب نخورند.

فرمانده انتظامی استان ایلام در پایان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، گفت: از عموم مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز