خبرگزاری کار ایران

سرقت از ۲۰۰۰ متقاضی ازدواج در سایت همسریابی

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور از شناسایی و دستگیری گرداننده یک سایت غیر قانونی همسریابی خبر داد و گفت: متهم اطلاعات حساب حدود ۲۰۰۰ متقاضی ازدواج را به سرقت برده بود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ تورج کاظمی از شناسایی یک سایت غیر قانونی همسریابی با انجام کارهای تخصصی و فنی پلیس فتا خبر داد و گفت: متهم با این ترفند کاربران را به صفحات درگاه جعلی بانک راهنمایی و اطلاعات حساب حدودا دو هزار متقاضی ازدواج را به سرقت برده بود.

کاظمی با اشاره به دستگیری متهم؛ مبلغ کلاهبرداری شده را تاکنون چند صد میلیون تومان اعلام کرد و گفت: پرونده برای شناسایی مالباختگان و دستگیری همدستان احتمالی در دست بررسی و پیگیری نهایی است.

وی درباره سوء استفاده‌های سایت‌های اینترنتی همسریابی و دوست یابی از کاربران، اظهارکرد: مجرمان در پوشش راه اندازی این گونه سایت‌ها اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران می‌کنند؛ لذا به شهروندان توصیه می‌شود حتی الامکان از مراجعه به سایت‌های غیر معتبر و نیز پرداخت وجوه و تبادل مالی جداً خودداری کنند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور از کاربران خواست هنگام پرداخت‌های الکترونیکی، آدرس‌های اینترنتی درگاه‌های بانکی را کنترل نمایند و به نام وب سایت باز شده به عنوان درگاه بانک مورد نظر و همچنین به آدرس HTTPS: // در ابتدای نام سایت مزبور دقت کافی داشته باشند.

کد خبر : ۲۷۸۰۴۶