خبرگزاری کار ایران

پیام دبیر کل سازمان ملل در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۳۱۵

دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: توقف شبکه‌های جرم سازمان یافته و قاچاقچیان مواد مخدر نیازمند همکاری‌های بین المللی و پاسخ‌های موثر انتظامی با رعایت کامل حقوق بشر و طبق استانداردهای جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیام آنتونیو گوترش در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر قرائت شد که در آن آمده است: چالش‌های مواد مخدر از پیچیده‌ترین معضلاتی است که با آن روبرو هستیم، چرا که تاثیرات گسترده‌ای بر سلامت و رفاه خانواده‌ها و جوامع، امنیت و توسعه پایدار دارد همان طور که به اتفاق آرا در سند برآیند اجلاس ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2016 تاکید شد، پرداختن به چالش‌ها نیازمند توجه جامع از بسیاری جوانب است که شامل توقف شبکه‌های جرم سازمان یافته و قاچاقچیان مواد مخدر و نیازمند همکاری‌های بین المللی و پاسخ‌های موثر انتظامی با رعایت کامل حقوق بشر است.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه با اشاره به اینکه رویکردهای علمی به پیشگیری، درمان و حمایت باید وجود داشته باشد، گفت: سند برآیند اجلاس ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر گام‌های ملموس و مشخص برای اقدام متوازن تاکید می‌کند که ریشه در اصل مسئولیت مشترک دارد این سند همچنین به نحوی قابل انعطاف است که کشورها می‌تواند سیاست‌های ملی مواد مخدر خود را طبق نیازها و اولویت‌های خود پیاده کند.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه با تاکید بر اینکه راه‌حل‌های ساده در این زمینه وجود ندارد، اما اعتقاد دارم که می‌توانیم مسیر بهتری را برای مبارزه با مشکل جهانی مواد مخدر در پیش گیریم، گفت: بر اساس چارچوب‌های بین المللی توافق شده و با استفاده از توافق اتخاذ شده در اجلاس ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از کشورها می‌خواهم خدمات پیشگیری، درمان و بازتوانی و بازگشت به جامعه را ارتقا بخشند از دسترسی به داروها اطمینان حاصل کنند. همچنین از انحراف و سوء مصرف جلوگیری کنند که همه این اقدامات نیازمند مساعدت مالی و گسترده است.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز