خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

اعلام آخرین وضعیت سهمیه ایثارگران در کنکور

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۵۰۴

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به موضوع بررسی سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در آزمون های سراسری گفت: هدف از اصلاح قانون سهمیه ایثارگران، ورود افراد با سطح علمی بالا به دانشگاه ها است.

به گزارش ایلنا، مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه علم و صنعت در گروه علوم ریاضی و فنی، صبح امروز هفتم تیرماه در جمع خبرنگاران افزود: آنچه که سهمیه ۵ درصدی ایثارگران بر اساس قانون برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، نشان از توجه ویژه به این قشر دارد اما اعمال آن سال گذشته برای دستگاه آموزش عالی و سازمان سنجش مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی افزود: به تبع آن سازمان سنجش گزارشی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که این گزارش توجیه کننده این بود که این مصوبه باید اصلاح شود. در این زمینه اصلاحیه ای با کمک نمایندگان مجلس تدوین شد که در دست بررسی قرار دارد.

شریعتی نیاسر یادآور شد: کلیات این اصلاحیه تصویب شده اما در جزئیات مشکلاتی داشت که به همین منظور مجددا به کمیسیون آموزش بازگشته تا کار بیشتری بر روی آن انجام شود.

وی تاکید کرد: عدالت آموزشی ایجاب می کند شرایطی را برای ورود افراد به دانشگاه ها و عرصه آموزش عالی فراهم کنیم که آنهایی که در جمیع جهات مستعد هستند و در دانشگاه هایی که شایسته هستند وارد شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: به طور قاطع نمی توانم در این زمینه نظر نهایی را اعلام کنم، چراکه این اصلاحیه در کمیسیون در دست بررسی است و در صورتی که به جمع بندی برسند، این مصوبه تغییر خواهد کرد.

وی درباره پیشنهاد وزارت علوم در این اصلاحیه مصوبه گفت: آنچه که در این طرح پیش بینی شده است بالا آوردن کف حدنصاب است که کمک می کند افرادی که در طیف ایثارگران هستند بتوانند با سطح علمی بالاتری به دانشگاه ها وارد شوند.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: تمام تغییرات در گرو این است که اصلاحیه به تایید نهایی رسیده و به صحن علنی مجلس برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز