خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی معاونان امداد و نجات مطرح شد؛

از تبادل‌نظر پیرامون رتبه‌بندی پایگاه‌های امداد و نجات تا نهایی شدن دستورالعمل درصد ذخیره‌سازی اقلام امدادی

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۳۲۹

معاونین امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در کارگاه‌های آموزشی 2 روزه پیرامون مسائل مختلف امدادی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

به گزارش ایلنا، گردهمایی معاونین امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان‌های سراسر کشور به مدت 2روز در استان همدان برگزار شد. در این گردهمایی کارگاه هایی به منظور ارائه آموزش‌های لازم به معاونان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان های مختلف کشور ارائه می شود.

تبادل نظر پیرامون رتبه بندی پایگاه های امداد و نجات

شاهین فتحی؛ معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهارداشت: با توجه به چالش هایی که در حوزه عملکردی با آن برخورد داشته ایم، سعی شده است مهمترین چالش ها در کارگاه‌های تبادل نظر با معاونین امداد و نجات مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه در 2 کارگاه آموزشی چالش های حوزه عملیات پیرامون سه مبحث، بحث و تبادل نظر شد، تاکید کرد: حد و مرز فعالیت های سازمان امداد و نجات در حوزه عملیات، رتبه بندی پایگاه های امداد و نجات و تشکیل تیم های واکنش سریع و همچنین اقداماتی که استان ها برای توسعه این تیم ها موظف به انجام هستند، از جمله مباحثی بود که در کارگاه های آموزشی چالش های حوزه عملیات به آن پرداخته شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در این 2 روز نقطه نظرات معاونان امداد و نجات استان ها اخذ شد تا در برنامه ها و دستورالعمل های آتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مد نظر قرار گیرد.

برنامه ریزی برای امداد و نجات در سانحه ای فرضی براساس EOP

دکتر احمد سلطانی؛ معاون برنامه ریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به کارگاه آموزشی 8 ساعته تحت عنوان آشنایی با برنامه پاسخگویی جمعیت هلال احمر به سوانح(EOP)، عنوان کرد: در این کارگاه آموزشی پس از مطرح شدن مباحث آموزشی سه گروه تشکیل شد و با سناریوهای مشخص، درباره سانحه ای فرضی براساس برنامه پاسخگویی جمعیت هلال احمر به سوانح(EOP)، برنامه ریزی برای امدادرسانی به این سانحه انجام شد.

وی ادامه داد: در پایان این کارگاه آموزشی 8 ساعته که تمامی معاونان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان های مختلف سراسر کشور و همچنین مدیران ستادی سازمان امداد و نجات حضور داشتند،  اشکالات به وجود آمده در جریان روند امدادرسانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دستور العمل درصد ذخیره سازی اقلام امدادی نهایی شد

سعید متانی؛ معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره دستور العمل درصد ذخیره سازی اقلام امدادی، گفت: با توجه به اینکه یکی از برنامه های اصلی معاونت لجستیک در سال 97 نهایی کردن دستور العمل درصد ذخیره سازی  اقلام امدادی بود، این کمیته در سال گذشته فعال و جلسات کارشناسی برگزار شده است و در نهایت برای استفاده از نقطه نظرات تمامی معاونان امداد و نجات در کارگاه‌های آموزشی، پیرامون این موضوع صحبت شد.

وی با تاکید بر اینکه دستورالعمل درصد ذخیره سازی اقلام امدادی در 6 آیتم نهایی شد، افزود: در این دستور العمل، حادثه خیزی منطقه، تراکم جمعیت، اقلیم، وسعت منطقه جغرافیایی، تعداد شهرستان ها و همچنین مناطق پشتیبانی لحاظ و این دستورالعمل نهایی شد که پس از انجام بررسی‌های لازم در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، نسبت به ابلاغ آن به استان ها اقدام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز