خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم خبر داد:

۵۵۶ میلیارد ریال میزان هزینه‌کرد دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت سبز

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۰۳۰

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، از صرف هزینه ۵۵۶ میلیارد ریال از ردیف متمرکز مدیریت سبز و محل یک درصد اعتبار سالانه دانشگاه ها در حوزه مدیریت سبز در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیلی با اشاره به حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه در حوزه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۶۰ پروژه از ۵۲ دانشگاه در حوزه‌های مختلف مدیریت سبز با مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از ردیف متمرکز مدیریت سبز مورد حمایت و تأمین اعتبار قرار گرفتند که مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال به‌صورت نقدی و ۳۶ میلیارد ریال به‌صورت اوراق بند «ب» تبصره ۵ قانون بودجه در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قرار گرفت.

وی افزود: از میان این پروژه ها تعداد ۴۰ پروژه در گروه مدیریت آب و پساب، تعداد ۱۳ پروژه در گروه بهینه سازی مصرف انرژی و تعداد ۶ پروژه در گروه انرژی های تجدید پذیر بوده است و در گروه پسماند نیز به دلیل نوآوری یک پروژه انتخاب شد.

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، با اشاره به مصوبه هیئت امنای وزارت علوم مبنی بر هزینه‌کرد یک درصد از اعتبار سالانه دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت سبز تصریح کرد: در سال گذشته ۳۳۰ پروژه در حوزه‌های بهینه‌سازی انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت آب و پساب، حمل و نقل، فرهنگی و فضای سبز به میزان ۲۵۶ میلیارد ریال به مرحله اجرا رسیدند.

وی یادآور شد: حوزه بهینه‌سازی انرژی با تعداد ۱۵۹ پروژه و مبلغ هزینه کرد ۱۵۷ هزار و ۴۹۴ میلیون ریال و حوزه مدیریت آب و پساب با تعداد ۷۷ پروژه و مبلغ هزینه کرد ۶۳ هزار و ۳۵۶ میلیون ریال بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اجرایی شدن مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باهدف صرفه‌جویی، اصلاح و بهبود فرآیندها، اصلاح الگوی مصرف، اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و اعمال مدیریت زمان از شاخص‌های مناسب عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز