خبرگزاری کار ایران

"ابتدا گوش بسپار" شعار روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۷۵۱

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و قاچاق غیر قانونی آن طی تصمیم ویژه‌ای در زمینه مواد مخدر توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۸۷ میلادی به عنوان گامی مهم در مسیر مبارزه با مواد مخدر و اعلام آن به عنوان مشکلی جهانی تعیین شد.

به گزارش ایلنا، این روز هر ساله در تاریخ ۲۶ ژوئن به عنوان فرصتی برای ایجاد آگاهی در مورد خطرات سوء استفاده از مواد مخدر و قاچاق غیر قانونی و همچنین ارائه مواد آموزشی برای معلمان، کارکنان دولت و عموم مردم جهت گسترش این آگاهی‌ها گرامی داشته می‌شود.

سازمان ملل متحد در این روز تمامی کشورهای عضو را به مبارزه علیه عرضه و تقاضای مواد مخدر و در عین حال ارتقای دسترسی به درمان برای افرادی که پیش از این با چالش‌های مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کرده‌اند، جهت تشکیل جوامعی سالم‌تر دعوت می‌کند.

شعار امسال این روز با عنوان «ابتدا گوش بسپار» این واقعیت را ثابت می‌کند که گوش سپردن به کودکان و نوجوانان اولین گام برای کمک به آنها جهت رشد سالم و امنیت آنها در برابر همه انواع مواد مخدر و تاثیرات منفی آن است.

بیانیه دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) اعلام داشته جامعه بین‌المللی همچنان با مشکلات زیادی در راه رسیدن به هدف «جهانی عاری از سوء مصرف مواد مخدر» مواجه بوده و بحران مواد مخدر با دیگر مشکلات مرتبط با این مواد از جمله شکاف‌هایی در خدمات بهداشتی و اجتماعی که باعث می‌شود بسیاری از مردم از کمک‌های لازم محروم بمانند و نیز با معضلاتی چون کشت و قاچاق غیرقانونی مواد مخدر، جرایم و خشونت‌های مربوطه و اتصال با چالش‌های توسعه یافته، درگیری‌ها و تروریسم همراه شده است.

این بیانیه همچنین با تاکید بر نقش سیاستمداران، شهروندان، والدین، معلمان و جوانان در مبارزه با مواد مخدر خود را برای مشارکت با این افراد جهت پیشبرد رویکردهای متوازن، مردم محور و جامع و همسو با کنوانسیون‌های کنترل جهانی مواد مخدر متعهد دانست. تحقیقات نشان می‌دهد که از ابتدای آغاز نوجوانی تا پایان آن، یک دوره خطر بحرانی برای شروع مصرف مواد مخدر بوده و می‌توان با شکستن زنجیره‌های عوامل اجتماعی، روانشناختی و نابرابری‌هایی که می‌توانند حساسیت به اختلالات مصرف مواد مخدر را افزایش دهند، به جوانان و نوجوانان برای زندگی سالم و امن کمک کرد چرا که وقتی موضوع در مورد آینده است، پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

به گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، پیشگیری می‌تواند با گوش سپردن به نیازهای کودکان و نوجوانان به امنیت، سلامت، تندرستی و توانایی تحقق بخشیدن به استعدادهای آنها کمک کند و همچنین اگر منابع بیشتری برای حمایت از استراتژی‌های پیشگیری از مواد مخدر مبتنی بر شواهد اختصاص داده شود که سرمایه گذاری صحیح و موثر در خانواده‌ها، مدارس و جوامع محسوب می‌شود، جوامع بهتری به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز